מתכון

עוף בתמרינדי עם אורז ושזיפים

תבשיל שבו העוף מתקרמל באטיות והאורז סופג את נוזלי הבישול המתובלים

25,412 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2021
עוף בתמרינדי, אורז, שזיפים, בצל ירוק וזרעי שומר קרן ויעל סלע גפן. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: אוריה גבע
עוף בתמרינדי, אורז, שזיפים, בצל ירוק וזרעי שומר קרן ויעל סלע גפן. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: אוריה גבע
  • 4־6 מנות
  • שעתיים הכנה ועוד 4 שעות השרייה
  • קל
  • כשר
  • עוף

"המטבח הביתי שלנו הוא גם המטבח המקצועי, אבל למשפחה אנחנו מבשלות קצת אחרת. מצד אחד, חשוב לנו לפתח טעמים ולעודד פתיחות אצל הילדות, ומצד שני, אנחנו רוצות לבשל אוכל פשוט יותר, ביתי ואם אפשר גם כזה שיסגור ארוחה שלמה במינימום מאמץ. אם היינו צריכות לבחור מנה אחת שהיא 'מנת הבית' שלנו, היינו בוחרות בסיר של אורז עם עוף. שתינו פריקיות של תבשילים שבהם העוף מתקרמל באטיות והאורז סופג את נוזלי הבישול המתובלים. המתיקות העדינה, שמגיעה מהתמרינדי, המייפל והשזיפים, הופכת את הגרסה הזאת לחביבה במיוחד גם עלינו וגם על הילדות".

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למשרה

לתבשיל

אופן ההכנה

משרים את העוף

1

מערבבים את כל חומרי המשרה בקערה רחבה. טועמים ומתקנים תיבול עם 1/2 כפית מלח. מניחים את העוף (או הכרעיים) בקערה ומצפים אותו היטב בתערובת. מכסים את הקערה ומעבירים למקרר ל־4 שעות לפחות עד לילה.

מכינים את התבשיל

2

מחממים תנור ל־160 מעלות.

3

מחממים היטב סיר גדול, שמתאים גם לתנור, על להבה גבוהה. מוסיפים 2 כפות שמן זית, מניחים את העוף בסיר על הגב ומטגנים 5־6 דקות, רק עד שהוא מקבל גון זהוב יפה. את נוזלי המשרה שומרים להמשך. מוציאים את העוף מהסיר ושומרים בצד. מוסיפים לסיר בצלים סגולים וכף מלח ומטגנים תוך כדי ערבוב כ־10 דקות על להבה בינונית, עד שהבצלים משחימים קלות. מוסיפים שום, זרעי שומר, בצל ירוק, שזיפים ואורז. ממשיכים לערבב כ־1/2 דקה, עד שעולה ניחוח של שום. יוצקים לסיר מים רותחים ו־1/4 כוס מהמרינדה ומביאים לרתיחה. טועמים את הנוזלים ומתקנים תיבול עם מלח. מחזירים את העוף לסיר ולוחצים עליו מעט כדי שישב היטב בתוך הנוזלים – הנוזלים אמורים לכסות לגמרי את האורז, זה בסדר אם העוף מציץ החוצה.

4

מכסים את הסיר ומעבירים לתנור לשעה וחצי. מגישים חם.

מתכון מספר הבישול "מטבח משלהן", עורכת: יעל כלב. לרכישת הספר: thewcookbook.com
הוצאה עצמית. 288 עמ'. מחיר 142 שקלים

לעוד מתכונים מהספר

"מטבח משלהן" בעריכת יעל כלב. צילום: דניאל לילה, סטיילינג: אוריה גבע
"מטבח משלהן" בעריכת יעל כלב. צילום: דניאל לילה, סטיילינג: אוריה גבע