מתכון

עוף צלוי בעשבים ממולא באורז בסמטי מלא ועלי גפן

לפני ההכנה עוטפים את העוף במלח ומשהים כשעתיים - המלח שומר על העסיסיות ואוטם את העור ולכן מקצר את זמני צלייה

20,527 בשלנים התעניינו במתכון זה
אפריל 2019
עוף ממולא באורז בסמטי מלא ועלי גפן צלוי עם עשבים של רינת צדוק. צילום: אמיר מנחם
עוף ממולא באורז בסמטי מלא ועלי גפן צלוי עם עשבים של רינת צדוק. צילום: אמיר מנחם

הפעם הראשונה שהכנתי את העוף הזה הייתה ממש במקרה – תכננתי להכין עלי גפן ממולאים אבל הזמן דחק וראיתי שלא אספיק לגלגל אותם. קצצתי, ערבבתי, בישלתי, מילאתי ושלחתי את העוף לתנור. הוא יצא שחום, יפהפה וריחני, וטעמו היה עסיסי ומיוחד יותר מכל עוף צלוי.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למלית

אופן ההכנה

1

מניחים את העוף בתבנית מרופדת בנייר אפייה ומצפים אותו מכל הכיוונים במלח גס. משהים בטמפרטורת החדר שעה לפחות. המלח מייבש את העור וגורם לו להיות שחום וקריספי לאחר הצלייה.

2

מסירים את עודפי המלח בעזרת מגבת נייר. מערבבים עשבי תיבול עם פלפל ושמן זית.  ממלאים מים עם מלח בסיר, מרתיחים, מוסיפים אורז ומבשלים 8 דקות. מסננים ומצננים.

מכינים את המלית

3

מחממים שמן זית במחבת רחבה ומטגנים את הבצלים כ־5 דקות עד שהם מזהיבים. מוסיפים שום ועלי גפן ומערבבים כ־2 דקות. מוסיפים צימוקים אוזבקיים, שקדים ותבלינים, מערבבים ומבשלים עוד 2־3 דקות. מערבבים את התערובת עם האורז.

ממלאים את העוף

4

ממלאים את העוף בתערובת האורז. סוגרים את הפתחים היטב בעזרת שיפוד עץ רטוב. מושחים את העוף בכף שמן זית.

צולים את העוף

5

מושחים את העוף בתערובת העשבים, עוטפים בנייר אפייה ואז ברדיד אלומיניום וצולים. אם משתמשים בטאבון צולים על חום בינוני 25 דקות, מסירים את הכיסוי וצולים עוד כ־10 דקות עד שהעור משחים ופריך. על המנגל משך הצלייה הוא 30 דקות כשהעוף מכוסה (כדאי להניח עליו גם קערה עמוקה) וכ־15 דקות ללא כיסוי. בתנור ביתי צולים על 250 מעלות 35 דקות מכוסה, ועוד כ־15 דקות ללא כיסוי. בכל סוגי הצלייה מסובבים את העוף מדי פעם לצלייה אחידה.