מתכון

עוף צלוי עם אורז, דלעת ותמרים

העוף הזה חתיך ומרשים, יש לו טעמים מתוקים–חמוצים ומעניינים אבל הוא גם מאוד ביתי ומזמין

54,167 בשלנים התעניינו במתכון זה
ספטמבר 2019
עוף צלוי עם אורז, דלעת ותמרים של קרן ויעל סלע-גפן. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: דיאנה לינדר
עוף צלוי עם אורז, דלעת ותמרים של קרן ויעל סלע-גפן. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: דיאנה לינדר

הוא מעולה לאירוח כי הוא במתכונת שגר ושכח – כל הרכיבים (כמעט) נכנסים לתנור ביחד ולא צריך להתעסק איתו יותר מדי. חשוב להוציא את העוף מהמקרר כחצי שעה לפני ההכנה, זה מבטיח שבמהלך הצלייה הוא יתרכך כמו שצריך ויקבל מעטה שחום.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לדלעת

אופן ההכנה

1

משמנים את העוף בשתי כפות שמן זית. כותשים גרעיני כוסברה וחרדל במכתש ועלי, מערבבים יחד עם 2 כפות מלח גס, פלפל לבן וצ'ילי יבש גרוס ומעסים לתוך העוף.

2

מחממים תנור ל־180 מעלות. מלהיטים על להבה גבוהה סיר בעל תחתית ברזל שיכול להיכנס לתנור, מוסיפים כף שמן זית וצורבים את העוף מארבעת צדדיו כ־4 דקות מכל צד. מוציאים מהסיר ומניחים בצד.

3

מוסיפים לסיר בצלים ומטגנים (עדיין על להבה גבוהה) כ־4 דקות תוך ערבוב. מנמיכים ללהבה נמוכה, מוסיפים שום, מטגנים דקה תוך ערבוב ומוסיפים אורז. מערבבים חצי דקה, מוסיפים תמרים, מגררים קליפת לימון פנימה ומוסיפים שתיים ורבע כוסות מים. מוסיפים כף מלח גס. מכסים, מרתיחים וטועמים. אם חסר מלח מוסיפים.

4

חוצים את הלימון. חציו סוחטים למיץ וחציו פורסים לפרוסות דקות. מניחים את העוף השלם במרכז הסיר מעל האורז. מניחים מעל העוף פרוסות לימון. שימו לב - את פרוסות הלימון מניחים ממש על העוף ומקפידים שלא יפלו לנוזל, הן יפרישו לתוכו מרירות. מכסים את הסיר, מעבירים לתנור וצולים שעה וחצי. מסירים את המכסה וצולים 20 דקות נוספות להשחמה. מיד כשהעוף יוצא מהתנור יוצקים מעליו את מיץ הלימון הסחוט.

מכינים את הדלעת

5

מלהיטים מחבת, מוסיפים כף שמן זית וקוביות דלעת ומטגנים תוך נענוע המחבת 4־5 דקות. מפזרים קורט מלח, מסירים מהאש, מפזרים מעל העוף ומגישים