מתכון

עופיון צלוי עם ענבים וסלט חיטה

מנה מורכבת, שבה כל מרכיב נפרד תורם לשלמות הביס הסופי

4,149 בשלנים התעניינו במתכון זה
עופיון צלוי עם ענבים של שפים רן שמואלי וטל פייגנבאום | צילום: יהונתן בן חיים
עופיון צלוי עם ענבים של שפים רן שמואלי וטל פייגנבאום | צילום: יהונתן בן חיים

מנה מורכבת, שבה כל מרכיב נפרד תורם לשלמות הביס הסופי: ענבים וצימוקים מעבירים לעופיונים עסיסיות ומתיקות, וסלט חיטה חמים עם בצלים מקורמלים ודלעת מתובלת צלויה מוסיף מרקם נגיס וכיפי.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למרינדה

לסלט חיטה

להגשה

אופן ההכנה

מכינים את המרינדה

1

מערבבים בקערה גדולה את כל מרכיבי המרינדה. מוסיפים עופיונים, מערבבים, עוטפים בניילון נצמד ומשרים במקרר לילה שלם.

2

מחממים תנור ל־180 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.

3

מחממים מעט שמן זית במחבת ומטגנים בצל וגבעולי תרד על להבה נמוכה תוך כדי ערבוב במשך 20־25 דקות, עד שהבצל מתקרמל ומקבל גון ענברי.

4

מביאים לרתיחה חיטה בסיר מכוסה עם שפע מים. מוסיפים 1 כף מלח, מנמיכים להבה וממשיכים לבשל 25־30 דקות, עד שהחיטה מתרככת. מסננים ושומרים בצד.

5

מפזרים דלורית בשכבה אחת בתבנית, יוצקים שמן זית, מתבלים במלח ופלפל ואופים כ־20 דקות עד השחמה. מקררים לטמפרטורת החדר. משאירים את התנור דולק.

מכינים את העופיונים

6

מוציאים את העופיונים מהמרינדה ומניחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה עם העור כלפי מעלה. מסדרים סביבם אשכולות ענבים וצולים 20 דקות. מעלים את חום התנור ל־200 מעלות וממשיכים לצלות עוד 10 דקות, עד שהעופיונים רכים, מוכנים מבפנים ושחומים מבחוץ.

מכינים את הסלט

7

שמים בקערה גדולה חיטה, בצל וגבעולי תרד מקורמלים, עלי תרד, דלורית, צימוקים ופטרוזיליה. מתבלים בשמן זית, מלח ופלפל, מערבבים ושומרים בצד.

מרכיבים את המנה ומגישים

8

מחממים את סלט החיטה על להבה נמוכה תוך כדי ערבוב, עד שהוא חמים. מניחים במרכז כל צלחת 2־3 כפות סלט, מניחים מעל 2/1 עופיון ואשכול ענבים, יוצקים מעט שמן זית ומגישים מיד.

טיפ: מומלץ להשתמש בתערובת צימוקים מסוגים שונים: לבנים, פרסיים, אמריקאיים וכדומה.