מתכון

עלים עונתיים ממולאים בלמון רייס

אורז לימוני בסגנון הודי עם השפעות של חומרי גלם מקומיים

18,294 בשלנים התעניינו במתכון זה
נובמבר 2019
  • עלים עונתיים ממולאים בלמון רייס של מיכל חביביאן. צילום: דור קדמי
    עלים עונתיים ממולאים בלמון רייס של מיכל חביביאן. צילום: דור קדמי
  • עלים עונתיים ממולאים בלמון רייס של מיכל חביביאן. צילום: דור קדמי
    עלים עונתיים ממולאים בלמון רייס של מיכל חביביאן. צילום: דור קדמי

בסוף הקיץ חזרנו מהודו. הטעם החמוץ, הניקיון והפשטות של האורז הלימוני ליוו אותי בתוך כל העושר של המטבח ההודי. בהתאמה מקומית רק מתבקש לעטוף ולחבק אותו בעלי הסתיו.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למילוי

לבישול

אופן ההכנה

1

מסירים משולש קטן בבסיס כל עלה כדי להסיר את הגזע הקשה (מקל על גלגול העלה). מרתיחים שפע של מים בסיר ומכינים קערה עם מי קרח. חולטים את העלים במים הרותחים כ־10 שניות, לא יותר מ־8 בכל פעם. מעבירים מיד למי קרח. בסיום מסננים את העלים ומניחים בצד.

2

מחממים שמן זית במחבת ומוסיפים מלח, פלפל שחור, כורכום, זרעי חרדל ועלי קארי. מערבבים במשך דקה ומוסיפים אורז. מערבבים דקה נוספת ומסירים מהאש.

3

בתחתית סיר שיכול להיכנס לתנור או קדרת חרס מסדרים פרוסות בצל ועגבניות. מניחים כפית תערובת אורז בתחתית עלה חלוט מקפלים את שני צידי העלים לכיוון המרכז, מגלגלים קדימה ומניחים בסיר (על גבי פרוסות הבצל והעגבנייה). חוזרים על הפעולה עם שאר העלים והמלית, כאשר מסדרים את העלים הממולאים בסיר בצורה מעגלית.

4

 מחממים תנור ל־180 מעלות. משבצים פרוסות לימקוואטים בין העלים הממולאים. יוצקים על העלים מיץ לימון, שמן זית, גרידת לימון ומים רותחים. מכסים את הסיר ומכניסים לתנור למשך כשעה וחצי, עד שהאורז מתרכך.