מתכון

עלי פסטה עם חציל קלוי, עגבניות וגבינת המאירי

פסטה עם הרבה חלמונים ברוטב איטלקי קלאסי שמקבל טאץ’ ישראלי של גבינת המאירי

24,319 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2020
עלי פסטה עם  חציל קלוי, עגבניות וגבינת המאירי של מיכל בוטון ועדינה זוסמן. צילום: שני בריל. סטיילינג: נורית קריב
עלי פסטה עם חציל קלוי, עגבניות וגבינת המאירי של מיכל בוטון ועדינה זוסמן. צילום: שני בריל. סטיילינג: נורית קריב

מתכון קלאסי של פסטה עם הרבה חלמונים. אפשר להכין את הפסטה עם מכונת פסטה ואפשר גם לרדד במערוך. הרוטב הוא איטלקי קלאסי, עם טאץ’ ישראלי של גבינת המאירי המעולה. אפשר להשתמש בגבינת פטה אחרת או בריקוטה אם רוצים טעם עדין יותר.

*שימו לב: חצי שעה־4 שעות קירור

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לפסטה

לרוטב

אופן ההכנה

מכינים בצק פסטה

1

מעבדים את כל המרכיבים במיקסר עם וו לישה כ־2 דקות עד לקבלת בצק אחיד (מרקמו יהיה די נוקשה). מעבירים למשטח מקומח קלות ולשים בידיים עוד 2־3 דקות. מחלקים את הבצק לשתי חתיכות שוות, עוטפים כל חתיכה בניילון נצמד ונותנים להן לנוח לפחות 30 דקות ועד 4 שעות במקרר.

מכינים רוטב

2

מחממים תנור ל־220 מעלות. מוזגים מחצית משמן הזית לתחתית תבנית צלייה בינונית. מתבלים חצילים ועגבניות בנדיבות במלח ופלפל ומסדרים אותם בתבנית עם שיני שום. מכסים בשאר שמן הזית וצולים 30־35 דקות עד שהעגבניות מגירות נוזלים והופכות רכות מאוד, השום רך והחציל זהוב. מוציאים מהתנור ומצננים מעט. קורעים את החציל עם הידיים לחוטים ארוכים בעובי 2 ס”מ ומערבבים עם העגבניות, השום ונוזלי הצלייה.

מכינים פסטה ומבשלים

3

מרדדים כל חתיכת בצק בעזרת מכונת פסטה או מערוך עד לעובי של 1 מ”מ. מרתיחים שפע מים עם מלח בסיר גדול. חותכים כל דף פסטה לשלושה סרטים ארוכים ברוחב 8 ס”מ. מבשלים את הפסטה 5־6 דקות עד דרגת אל דנטה. מסננים ושומרים 1/2 כוס ממי הבישול של הפסטה.

4

מערבבים את הפסטה המוכנה עם הרוטב ומוסיפים ממי הבישול בהדרגה עד לרמת סמיכות הרוטב הרצויה. מעבירים לצלחות הגשה ומפזרים מעל גבינת המאירי מפוררת ועלי זעתר.