מתכון

פוקצ'ה ממולאת בעלים כבושים

פוקצ'ה במילוי תערובת זריזה של עלים כבושים במלח ושמן זית עם תוספת בצל ירוק וגבינה

3,253 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2021
פוקצ'ה ממולאת בעלים כבושים של איתיאלה היאט. צילום: אנטולי מיכאלו
פוקצ'ה ממולאת בעלים כבושים של איתיאלה היאט. צילום: אנטולי מיכאלו

המתכון הזה נולד בשבועות הראשונים של הקמת הטראק שלנו. רציתי לעשות מילוי לפוקצ'ה מהעלים של "ירוקלה". מחוסר זמן מילאתי את הבצק במעין תערובת זריזה של עלים כבושים במלח ושמן זית. האלתור יצא מהמם, ואנשים ממש התלהבו. מאז אני מוסיפה למילוי גם בצל ירוק, שמעניק טיפה חריפות, וגבינה, שמעדנת את הטעמים ומחברת את המילוי.
שימו לב הבצק זקוק להתפחה של לילה לפחות.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

למילוי

אופן ההכנה

מכינים את הבצק

1

מערבבים בקערת מיקסר עם וו לישה קמח, סולת ומים ומשהים לחצי שעה. מוסיפים סוכר ושמרים ומערבלים 3 דקות. מוסיפים מלח ומערבלים עוד 2 דקות. מוסיפים שמן זית ולשים עוד כ־8 דקות, עד שהבצק רך וגמיש.

2

מעבירים את הבצק לקערה משומנת, מכסים ומתפיחים כשעה, עד שנפחו גדל בחצי. לשים קצרות כדי להוריד את הנפח, מכסים ומתפיחים במקרר למשך לילה (או עד 48 שעות).

מכינים את המילוי (בסמוך לאפייה)

3

מניחים בקערה שני סוגי עלים ובצל ירוק, מתבלים במלח ופלפל ומערבבים. מוסיפים שמן זית וגבינה, מערבבים היטב ושומרים בצד.

4

מניחים בתחתית התנור תבנית הפוכה ומחממים אותו לחום מרבי.

5

מחלקים את הבצק לשני חלקים שווים. על משטח עבודה מקומח פותחים כל חלק בעזרת הידיים למלבן בעובי כשני ס"מ ובאורך תבנית תנור, ממלאים במילוי, סוגרים למעטפה ומהדקים את הקצוות.

6

מפזרים סולת על שני ניירות אפייה, מניחים את הפוקצ'ות על הניירות ומברישים אותן בשמן זית. מחליקים את הפוקצ'ה הראשונה עם הנייר לתוך התבנית שבתנור ואופים 10־15 דקות, עד שהיא תופחת ומשחימה יפה. מוציאים ואופים את הפוקצ'ה השנייה.