מתכון

פחזניות מטוגנות (Pets de Nonne)

מדובר בבצק רבוך, דומה לזה של הפחזניות, שמניחים לו להצטנן מעט, ואז משליכים ממנו פיסות בעזרת כפית לשמן לוהט

3,248 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
פחזניות מטוגנות (Pets de Nonne). צילום: דניאל לילה
פחזניות מטוגנות (Pets de Nonne). צילום: דניאל לילה

הטיגוניות האלה מככבות במטבח הצרפתי הכפרי כבר מעל 200 שנה, וכמעט בלתי אפשרי למצוא אותן בחנויות הפטיסרי ברחבי צרפת. בשביל לטעום את ה”פט דה נון”, תצטרכו לחדור למעמקי האירוח הכפרי בדרום או להכין בעצמכם. הצרפתים המנומסים לא יגלו לכם את המשמעות האמיתית של השם ויעדיפו לכנות את הפחזניות בכינוי מעורפל, שפירושו סופגניות (בנייה beignets). מדובר בבצק רבוך, דומה לזה של הפחזניות, שמניחים לו להצטנן מעט, ואז משליכים ממנו פיסות קטנות בעזרת כפית לשמן לוהט. הבצק מתנפח ומתמלא בועות במהלך הטיגון ותופח פי 4-3 מגודלו המקורי. מתקבלים עננים זהובים ואווריריים, שמקשטים באבקת סוכר ומגישים מיד. עכשיו אתם בשלים לדעת מה פירוש השם: בתרגום מילולי (ומאופק) — “נפיחות של נזירות”.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לטיגון עמוק:

להגשה:

אופן ההכנה

1

מביאים לרתיחה מלאה בסיר מים, חמאה, סוכר וניל ומלח. מוסיפים קמח בבת אחת ומערבבים נמרצות, עד שמתקבל בצק חלק ללא גושים. ממשיכים לבשל דקה-שתיים תוך כדי ערבוב, עד שהבצק מתגבש לכדור חלק ונפרד מדפנות הסיר.

2

מסירים מהאש ומעבירים את הבצק לקערת מיקסר עם וו גיטרה. מפעילים את המיקסר במהירות בינונית במשך דקה, לצינון חלקי של הבצק. מוסיפים את הביצים אחת אחת תוך כדי עיבוד, עד לקבלת בלילה סמיכה ואחידה. לא מוסיפים ביצה, לפני שקודמתה נבלעה בתערובת. הבצק יתפרק לגושים, וזה בסדר: ממשיכים לעבד, והבצק מתחבר מחדש לבלילה. מכסים בניילון נצמד ומניחים לחצי שעה.

3

מחממים שמן לטיגון עמוק. מעבירים אליו פיסות קטנות מהבצק (חצי כפית בערך) בעזרת כפית, ומטגנים עד שהן מתמלאות בועות ומזהיבות. לא מצופפים יותר מדי בצק בסיר, כי הוא תופח מאוד במהלך הטיגון. מערבבים במהלך הטיגון בעזרת כף מחוררת, כדי שהטיגוניות יזהיבו מכל הכיוונים.

4

מסננים ומניחים על נייר סופג לדקה, לספיגת עודפי השמן. מעבירים לצלחת הגשה, מפזרים אבקת סוכר ומגישים מיד.