מתכון

פחזניות מלבי עם מי ורדים, קרמל אדום ופיסטוקים

מחווה לקרוקומבוש המדהים של רביבה

11,315 בשלנים התעניינו במתכון זה
פחזניות מלבי עם מי ורדים, קרמל אדום ופיסטוקים קלויים של נוף עתאמנה אסמעיל ומיכל פינקלמן. צילום: דניאל לילה
פחזניות מלבי עם מי ורדים, קרמל אדום ופיסטוקים קלויים של נוף עתאמנה אסמעיל ומיכל פינקלמן. צילום: דניאל לילה

אני זוכרת שצפיתי בה כשהיא הביאה אותו לעונה הראשונה של "מאסטר שף" והתאהבתי. כדי לחבר בין המטבחים לקחתי את המלבי הקלאסי, הפכתי אותו לקרם מוקצף ומילאתי בו את הפחזניות. הסירופ האדום של המלבי מגיע בצורת קרמל אדום שבו נטבלות הפחזניות.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק רבוך

לקרם מלבי מוקצף

להקצפה

לקרמל אדום

לקישוט

אופן ההכנה

מכינים את הבצק הרבוך

1

מרתיחים בקלחת מים, חלב, סוכר, מלח וחמאה. מסירים מהאש. מוסיפים קמח ומערבבים היטב לבצק אחיד. מחזירים ללהבה נמוכה ומערבבים כדקה עד שהבצק נאסף לכדור. מצננים את הבצק כ־10 דקות (עד מתחת ל־60 מעלות).

2

מתחילים להוסיף ביצים לבצק בהדרגה תוך כדי ערבוב אינטנסיבי. מעבירים את הבצק לשק זילוף עם צנתר משונן או חלק בקוטר 10־12 ס"מ.

3

מחממים תנור ל־160־170 מעלות. מזלפים פחזניות בקוטר 2־3 ס"מ בתבנית מרופדת בנייר אפייה. אופים כ־35 דקות עד שהן מזהיבות ותופחות. מוציאים מהתנור ומצננים.

מכינים את המלית

4

מבשלים את כל מרכיבי קרם המלבי מלבד מי הוורדים בקלחת תוך כדי טריפה עד להסמכה ורתיחה. מסירים מהאש, מוסיפים מי ורדים, מערבבים, מעבירים לקערה ומצננים לטמפרטורת החדר.

5

מקציפים שמנת מתוקה לקצפת יציבה. “פותחים” את המלבי בעזרת מטרפה ומקפלים לתוכו את הקצפת. מעבירים את המלבי לשקית זילוף ומכניסים מיד למקרר לכשעה.

6

מחוררים את הפחזניות בחלקן התחתון בעזרת סכין או צנתר ומזלפים את הקרם לתוכן (צריך להרגיש ביד שהפחזנית מלאה). מעבירים את הפחזניות הממולאות למקרר.

7

מכינים את הקרמל האדום: שמים בקלחת מים ועליהם סוכר. מבשלים את הסוכר עד לקבלת קרמל זהוב עמוק, בלי לערבב. מסירים מיד מהאש, מוסיפים צבע מאכל ומערבבים.

8

טובלים את החלק העליון של הפחזניות בקרמל בזהירות. נותנים לשאריות הקרמל לטפטף לתוך הסיר כדי ליצור שכבה דקה. טובלים את החלק המקורמל בקערית עם הפיסטוקים הקצוצים.