מתכון

פטאייר חוביזה ופרחי חרדל

שפים מבשלים בבית: דור ונגר מכין מאפה מקומי עם ירוקים שמלקטים מתחת לבית

15,912 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2020
  • פטאייר חוביזה ופרחי חרדל. מתכון וצילום: דור ונגר
    פטאייר חוביזה ופרחי חרדל. מתכון וצילום: דור ונגר
  • פטאייר חוביזה ופרחי חרדל. מתכון וצילום: דור ונגר
    פטאייר חוביזה ופרחי חרדל. מתכון וצילום: דור ונגר

פרחי החרדל מוסיפים לבצק טעם חרפרף ומרקם מעניין והם גם דרך מצוינת להעסיק את הילדים – מלקטים ביחד איתם ונותנים להם להפריד את הפרחים מהגבעול. מחוץ לעונה – ואם לא מצאתם פרחי חרדל – אפשר להחליף אותם בכף זרעי חרדל (רצוי שחור), זרעי כוסברה או זרעי אניס כתושים.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

למלית

אופן ההכנה

מכינים את בצק

1

בקערת מיקסר עם וו לישה מערבבים קמח, שמרים יבשים ופרחי חרדל עד שהשמרים והפרחים מתפזרים בקמח.

2

מוסיפים חומץ, שמן זית, רוויון, מים וביצה ומתחילים ללוש עד לקבלת בצק. מוסיפים מלח, מגבירים את מהירות המיקסר ולשים כ-10 דקות לקבלת בצק גמיש, אלסטי ולח.

3

מחלקים את הבצק ל-8 כדורים, מניחים על מגש מרופד בנייר אפייה, מכסים באופן רופף בשקית ניילון נקייה ומעבירים למקרר למשך לילה.

מכינים את המלית

4

מחממים שמן זית בסיר רחב ומטגים בצל כ-15 דקות, עד שהוא מזהיב. מוסיפים שום קצוץ וממשיכים לטגן דקה-שתיים עד שעולה ניחוח. מוסיפים חוביזה, שורש כורכום, קליפת לימון, מלח ופלפל ומבשלים על להבה קטנה כ-10 דקות עד שהחוביזה מתרככת. אם התערובת שבסיר יבשה מדי והחוביזה מתחילה להחרך, אפשר להוסיף מעט ציר ירקות או מים. מעבירים למסננת ומצננים.

מעצבים ואופים

5

מחממים תנור ל-170 מעלות ומרפדים תבנית תנור בנייר אפייה.

6

על משטח מקומח, פותחים את כדורי הבצק לעיגולים בעובי של כ-1/2 ס"מ. מניחים במרכז כל עיגול 1/8 מהמלית (בערך כף גדושה) וסוגרים את העיגול למשולש - כמו אוזן המן סגורה. מקפידים להדק היטב את הסגירה כדי שהפטאייר לא ייפתח באפייה. מסדרים את המשולשים בתבנית כשה"תפר" כלפי מטה ופוחסים אותם בעדינות. מניחים בצד לרבע שעה.

7

מברישים את המשולשים בביצה, זורים שומשום או קצח ואופים כ-30 דקות, עד שהם זהובים משני הצדדים.