מתכון

פטאייר תרד ולאבנה כבשים עם מאשוויה חריפה

הפטאייר הוא מאפה ממולא מהמטבח הערבי. בבסיסו עומד בצק שמרים שבמתכון הזה שודרג מעט בכדי להעניק לו אווריריות

8,238 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2018
פטאייר תרד ולאבנה כבשים עם משוואיה חריפה של יוגב ירוס. צילום: דניאל לילה, סטיילינג: דיאנה לינדר; כלים: סטודיו NOW POTTERY
פטאייר תרד ולאבנה כבשים עם משוואיה חריפה של יוגב ירוס. צילום: דניאל לילה, סטיילינג: דיאנה לינדר; כלים: סטודיו NOW POTTERY

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

למלית

למאשוויה

אופן ההכנה

מכינים את הבצק

1

שמים את הקמח במיקסר עם וו לישה. מערבבים שמרים עם 1/4 כוס מים ומוסיפים לקמח. מתחילים ללוש, מוסיפים בהדרגה כוס מים, סוכר, שמן ומלח וממשיכים לערבל עד לקבלת בצק אחיד וגמיש (מוסיפים מים במידת הצורך). לשים כ־5 דקות נוספות. מכסים בניילון נצמד ומתפיחים כשעה עד להכפלת הנפח.

מכינים את המלית

2

מטגנים תרד עם שמן זית בסיר רחב ומערבבים כחצי שעה עד שהתרד מתייבש כמעט לחלוטין. מניחים את התרד במסננת וסוחטים היטב. מערבבים את התרד עם לאבנה, סומאק ומעט שמן זית, ממליחים מעט ומעבירים למקרר.

מכינים את המאשוויה

3

שורפים את הירקות על אש גלויה עד שהם מפוחמים. מעבירים לקערה, מכניסים לשקית ניילון, סוגרים ומשהים כחצי שעה. פותחים את השקית, מצננים כ־5 דקות ומקלפים את הקליפות החרוכות בידיים (זה בסדר אם נשארות קצת קליפות שרופות על הירקות). קוצצים את הירקות המקולפים, מעבירים לקערה ומתבלים בשמן זית, חומץ ומלח. מעבירים למקרר.

4

מחממים תנור ל־220 מעלות. מטיחים קלות את כדור הבצק על משטח עבודה מקומח כדי להוציא מעט אוויר, מרדדים את הבצק, קורצים ממנו עיגולים בקוטר 4־5 ס"מ, מניחים במרכז כל עיגול כף מהמלית, סוגרים וממהדקים את הקצוות לקבלת משולש. מסדרים את הפטאייר בתבנית משומנת ומקומחת במעט סולת ומניחים להתפחה כחצי שעה. מברישים בעדינות במעט שמן זית ואופים כ־01 דקות עד שהפטאייר מתחילים להזהיב. מעבירים למדף העליון של התנור לעוד 5 דקות עד שהפטאייר משחימים. מגישים לוהט לצד המאשוויה.