מתכון

פיצה זוקיני עם שני סוגי מוצרלה

פיצה עסיסית ממשפחת pizza bianca, כלומר ללא רוטב עגבניות. שימו לב לשיטת האפייה המותאמת לתנור הביתי

2,154 בשלנים התעניינו במתכון זה
ינואר 2016
פיצה זוקיני עם שני סוגי מוצרלה. צילום: דניאל לילה
פיצה זוקיני עם שני סוגי מוצרלה. צילום: דניאל לילה

תחילה אופים על המדף הנמוך ביותר של התנור כדי לקבל בסיס פריך ולקראת הסוף – על המדף הגבוה כדי לקבל פריכות והשחמה גם בחלק העליון. החומרים במתכון מיועדים ל-2 פיצות גדולות (בתבנית תנור ביתי – 40×30 ס"מ). כיוון שכל הסיפור לוקח 10 דקות ברוטו – פשוט אופים אותן בזו אחר זו.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק:

לטופינג:

להגשה:

אופן ההכנה

מכינים את הבצק:

1

מערבבים שמרים ומים במיקסר עם וו לישה עד להמסת השמרים. מוסיפים שליש מכמות הקמח ומערבבים לבלילה אחידה ודי נוזלית. מוסיפים עוד שליש, מעלים את המהירות ולשים עד שהקמח "שותה" את כל המים. מעלים עוד את המהירות, מוסיפים את יתרת הקמח ולשים לבצק אלסטי וקטיפתי. מוהלים את המלח בכף מים ומוסיפים תוך כדי לישה עד שהוא נטמע.

2

מכסים במגבת ומשהים ל-10 דקות. מפעילים שוב את המיקסר ל-10 שניות. הבצק יוצא די לח וזה בסדר.

3

מוסיפים כף שמן בין הבצק לדופן הקערה ומסובבים את הבצק עד שכולו מצופה בשמן. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומתפיחים שעה וחצי-שעתיים עד להכפלת הנפח.

4

מעבירים את הבצק למשטח מקומח ויוצרים 2 כדורים. בוזקים קמח, מכסים בניילון נצמד ומתפיחים עוד 30 דקות.

5

מפעילים תנור (חום עליון ותחתון) לטמפ' מקסימלית.

מרכיבים ואופים:

6

משטחים כדור בצק על משטח מקומח בעזרת האצבעות למלבן בגודל התבנית. משמנים מעט את פינות התבנית, מניחים בתוכה את הבצק ומותחים את הקצוות כך שהוא יכסה את כל התבנית. מפזרים חצי מהזוקיני בצורה חופשית (אפשר יותר משכבה אחת) ומפזרי מעל מלח ופלפל. מניחים את התבנית על המדף הנמוך ביותר בתנור.

7

אופים כ-7 דקות עד שהבצק מתחיל להזהיב בחלקו העליון ונהיה פריך בחלקו התחתון. מוציאים מהתנור ומפזרים חצי משני סוגי המוצרלה. מחזירים את התבנית למדף הגבוה ביותר של התנור ואופים עוד כדקה עד שהגבינה מבעבעת. אופים באותה צורה את הפיצה השנייה.

להגשה:

8

בוזקים על הפיצה חצי מהפקורינו המגוררת, מזלפים שמן זית וחותכים לריבועים (אפשר בעזרת מספריים).