פיצות שרואים מכאן

פיצה כרשה קונפי ומוצרלה מעושנת

בישול הכרשה בטכניקת הקונפי מדגיש את טעמיה המתוקים הטבעיים שמשתלבים נהדר עם המוצרלה המעושנת

3,005 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוקטובר 2019
פיצה כרשה קונפי ומוצרלה מעושנת של עידו פיינר. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: עמית פרבר
פיצה כרשה קונפי ומוצרלה מעושנת של עידו פיינר. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: עמית פרבר

לבצק פיצה בסיסי

שימי לב: זמן ההכנה לא כולל זמן הכנת הבצק.

4 פיצות בקוטר של כ־28 ס”מ

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקונפי כרשה

להרכבת הפיצה

לרוטב בשמל

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל־180 מעלות. מסדרים בתבנית תנור כרשה בשכבה אחידה ומוסיפים חמאה, שמן זית, מלח ופלפל. אופים בתנור כ־20 דקות או עד שהכרשה מתרככת. מוציאים ושומרים בצד. מגבירים את הטמפרטורה בתנור למקסימלית ומלהיטים אבן שמוט (אם יש).

מכינים רוטב בשמל

2

ממיסים חמאה בסיר קטן מעל להבה נמוכה, מוסיפים קמח ומבשלים תוך ערבוב בכף עץ כ־5 דקות עד שהקמח מעט מזהיב ונראה כמו כדור בצק קטן. עוברים לערבב במטרפה ומזלפים חלב לאט ותוך כדי ערבוב. מוסיפים מלח ופלפל, מביאים לרתיחה תוך שמערבבים מדי פעם, אחרת הקמח עשוי לשקוע לתחתית ולהיחרך. מבשלים על להבה נמוכה 5 דקות או עד שהרוטב הופך סמיך.

מרכיבים ואופים את הפיצה

3

מרדדים או מותחים את כדורי בצק הפיצה ל־4 עיגולים בקוטר של כ־28 ס"מ. מניחים עיגול בצק על נייר אפייה או מרדה מקומחים. מניחים במרכז כל עיגול בצק כ־1/4 מכמות הבשמל בשכבה אחידה, מורחים לכיוון השוליים - משאירים 3 ס"מ של שולי בצק חשופים ("כתר"), מפזרים כרשה באופן שווה מעל הרוטב. מפזרים עלי זעתר, מעבירים את הפיצות לאבן הלוהטת שבתנור בעזרת נייר האפייה או המרדה ואופים כ־6 דקות עד שהשוליים החשופים תפוחים ושחומים. אם לא אופים את כל הפיצות בבת אחת, מותחים את הבצק לעיגולים ומניחים מעליהם את הבשמל והכרשה רק רגע לפני שהם נכנסים לתנור.