פיצות שרואים מכאן

פיצה תבשיל דגים, רוי וקרוטונים

פיצה עשירה בטעמים ומלאת מרקמים של דגים בשרניים, רוטב רוי קטיפתי וקרוטונים פריכים

1,882 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוקטובר 2019
פיצה תבשיל דגים, רוי וקרוטונים של עידו פיינר. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: עמית פרבר
פיצה תבשיל דגים, רוי וקרוטונים של עידו פיינר. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: עמית פרבר

מאחר שהתבשיל כולל דגים מומלחים, מוסיפים מלח רק בתום הבישול ורק אם יש צורך.

לבצק פיצה בסיסי

שימי לב: זמן ההכנה לא כולל זמן הכנת הבצק.

4 פיצות בקוטר של כ־28 ס”מ

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לתבשיל דגים

לרוטב רוי

להרכבת הפיצה

אופן ההכנה

מכינים תבשיל דגים

1

שמים שמן זית, שום, פלפל שאטה וסרדינים בסיר ומחממים כ־5 דקות מעל להבה נמוכה תוך שמפוררים את הסרדינים בכף עץ עד שהסרדינים מתפורר אך לא משחמים. מקפידים שהשום והשאטה לא ישרפו.

2

מוסיפים 2 מנתחי הלברק (2 פילטים) ומטגנים כ־8 דקות מעל להבה בינונית תוך כדי שמערבבים ומפרקים את הדגים עד שהם מתפוררים לגמרי. מוסיפים יין, מגביהים להבה ומבשלים 3־4 דקות עד שהאלכוהול מתנדף.

3

מוסיפים ציר דגים, רוטב עגבניות ותפוחי אדמה ומביאים לרתיחה. מנמיכים להבה ומוסיפים את 2 נתחי הלברק הנותרים (הפעם לא מפוררים), מכסים ומבשלים יצח שעה. מוציאים את תפוחי האדמה ושומרים בצד להכנת הרוי. טועמים ומתקנים תיבול אם צריך.

מכינים רוי

4

שמים בקערת מעבד מזון תפוחי אדמה מבושלים, חלמונים ושום וטוחנים לעיסה חלקה. אם חסרים נוזלים אפשר להוסיף כף מנוזל תבשיל הדגים. מזלפים פנימה באטיות ותוך עיבוד שמן זית לקבלת רוטב אחיד וסמיך בצבע עכור המזכיר חלודה. טועמים ומתקנים תיבול.

מרכיבים ואופים את הפיצה

5

מלהיטים תנור ואבן שמוט (אם יש). מרדדים או מותחים את כדורי בצק הפיצה ל־4 עיגולים בקוטר של כ־28 ס”מ. מניחים עיגול בצק על נייר אפייה או מרדה מקומחים. מניחים במרכז כל עיגול בצק כ־1/4 מכמות תבשיל הדגים ומפזרים בשכבה אחידה לכיוון השוליים - משאירים 3 ס”מ של שולי בצק חשופים ("כתר"). מפזרים טרגון ובזיליקום, מפרקים את שני פילה הלברק השלם לפיסות גדולות ומניחים מעל הפיצה. מעבירים א ת הפיצות לאבן הלוהטת שבתנור בעזרת נייר האפייה או המרדה ואופים כ־6 דקות עד שהשוליים החשופים תפוחים ושחומים. אם לא אופים את כל הפיצות בבת אחת, מותחים את הבצק לעיגולים ומניחים מעליהם את התבשיל רק רגע לפני שהם נכנסים לתנור.

6

מיד אחרי שמוציאים את הפיצות מהתנור, יוצקים על כל אחת מעט רוטב רוי בנקודות שונות, מפזרים קרוטונים (אפשר גם להגיש את הרוי לצד הפיצה ולא מעליה) ומגישים.