פיצות שרואים מכאן

פיצת סלקים צלויים

לאחר האפייה הסלקים הופכים מתוקים והתיבול האניסי מחמיא להם מאוד

4,400 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוקטובר 2019
פיצה סלקים צלויים של עידו פיינר. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: עמית פרבר
פיצה סלקים צלויים של עידו פיינר. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: עמית פרבר

המוצרלה הטרייה מאזנת את הפלפל החריף ומתקבלת פיצה מפתיעה שכל ביס בה טיפה שונה.

לבצק פיצה בסיסי

שימו לב: זמן ההכנה לא כולל זמן הכנת הבצק.

4 פיצות בקוטר של כ־28 ס”מ

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לטופינג סלקים צלויים

לרוטב בשמל

להרכבת והגשת הפיצה

אופן ההכנה

אופים סלקים

1

מחממים תנור ל־200 מעלות. עוטפים סלקים בנייר כסף, מניחים בתבנית ואופים שעה. מצננים, קולפים וחותכים לקוביות. מערבבים קוביות סלק, דבש, שמן זית, פלפל חריף ותבלינים בקערה ומניחים בצד.

מכינים רוטב בשמל

2

ממיסים חמאה בסיר קטן מעל להבה נמוכה, מוסיפים קמח ומבשלים תוך ערבוב בכף עץ כ־5 דקות עד שהקמח מעט מזהיב ונראה כמו כדור בצק קטן. עוברים לערבב במטרפה ומזלפים חלב לאט ותוך כדי ערבוב. מוסיפים מלח ופלפל, מביאים לרתיחה תוך שמערבבים מדי פעם, אחרת הקמח עשוי לשקוע לתחתית ולהיחרך. מבשלים על להבה נמוכה 5 דקות או עד שהרוטב הופך סמיך.

מרכיבים ואופים את הפיצה

3

מרדדים או מותחים את כדורי בצק הפיצה ל־4 עיגולים בקוטר של כ־28 ס”מ. מניחים עיגול בצק על נייר אפייה או מרדה מקומחים. מפזרים על כל עיגול בצק 1/4 מכמות רוטב הבשמל וכ־4/1 מכמות הסלקים - משאירים 3 ס”מ של שולי בצק חשופים ("כתר"). מעבירים את הפיצות לאבן הלוהטת שבתנור בעזרת נייר האפייה או המרדה ואופים כ־6 דקות עד שהשוליים החשופים תפוחים ושחומים. אם לא אופים את כל הפיצות בבת אחת, מותחים את הבצק לעיגולים ומניחים מעליהם את הרוטב והסלקים רק רגע לפני שהם נכנסים לתנור. מיד כשהפיצות יוצאות מהתנור מפזרים עליהן קרעי מוצרלה ועלי ארוגולה מתובלים, מזליפים שמן זית, מפזרים מלח ומגישים.