מתכון

פלפלים ממולאים בפריקי ובשר

הסוד לפלפלים שלא יוצאים סמרטוטיים עם מלית טעימה

24,910 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2021
פלפלים ממולאים בפריקי של לידור ברזיק־פרידלנד. סטיילינג: טליה אסיף (צילום: אילן נחום)
פלפלים ממולאים בפריקי של לידור ברזיק־פרידלנד. סטיילינג: טליה אסיף (צילום: אילן נחום)

כשסבתא שלי היתה מכינה פלפלים ממולאים, היא היתה מבשלת אותם שעות. התוצאה היתה פלפלים סמרטוטיים ומלית בטעם גן עדן. המתכון הבא עוקף את המכשול הזה בערמומיות: לפני המילוי מבשלים את המלית עד אמצע הדרך, וכך לא מוציאים לפלפלים את הנשמה ואת הטעם. לתוספת טעם וצבע הוספתי גם פלפלים למלית עצמה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מכינים את הפלפלים למילוי: חותכים את החלק העליון של הפלפלים, קוצצים אותו (שומרים למלית) ונפטרים מהגרעינים. מעמידים את הפלפלים בתוך סיר שמכיל אותם בנוחות בלי שיתהפכו או יימעכו.

2

מכינים את המלית: מחממים מחבת עם שמן זית ומטגנים בצל כ-3 דקות לריכוך. מוסיפים בשר טחון ומטגנים על להבה בינונית. מפרידים אותו לפירורים בעזרת כף עץ. מוסיפים פריקי ומערבבים היטב. מוסיפים את ראשי הפלפלים שקצצנו ומערבבים.

3

מנמיכים ללהבה נמוכה, מוסיפים בזהירות כוס מים רותחים למחבת ומערבבים. כשהמים מתחילים להתאדות, מוסיפים עוד כוס מים רותחים ומבשלים כ-10 דקות, תוך כדי ערבוב עד שהמים מתאדים.

4

מכבים את הלהבה, מוסיפים צימוקים, עשבי תיבול, מלח ופלפל ומערבבים. נותנים לתערובת להתקרר מעט, כדי לא לשרוף את האצבעות.

5

ממלאים את הפלפלים בתערובת בלי לדחוס את המלית.

6

מערבבים עגבנייה קצוצה עם כוס מים רותחים ומוזגים בעדינות לסיר - חלק מהתערובת בתוך הפלפלים וחלק בסיר עצמו. מכסים במכסה הדוק, מביאים לרתיחה ומבשלים כ-20 דקות על להבה נמוכה.

7

מגישים חם או פושר.