מתכון

פנקייקס עם רוטב טופי בננה

פנקייקס גדולים ועבים במיוחד - שחומים ופריכים מבחוץ ורכים מבפנים - בזכות סגירה שלהם בתנור אחרי הטיגון.

9,763 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2019
פנקייקס עם רוטב טופי בננה של שון בן דור ("קליפסו"). צילום: דניאל לילה
פנקייקס עם רוטב טופי בננה של שון בן דור ("קליפסו"). צילום: דניאל לילה

הביאו בחשבון שהכנת הפנקייקס בדרך זו ארוכה מכיוון שמכינים אותם אחד-אחד, אבל התוצאה מצדיקה את ההשקעה. אם יש לכם שתי מחבתות בקוטר המתאים התהליך יהיה הרבה יותר זריז. אפשר לייעל את ההכנה על ידי טיגון כל הפנקייקס, סידורם בתבנית מרופדת בנייר אפייה והעברה לתנור לקבלת קראסט מושלם.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לרוטב טופי

להגשה

אופן ההכנה

1

מערבבים קמח, סוכר, מלח ואבקת אפייה בקערה עד לקבלת תערובת אחידה.

2

מוסיפים ביצים, חלב, חמאה, תמצית וניל וריקוטה וטורפים רק עד לקבלת בלילה אחידה ואוורירית. ערבוב יתר יגרום לפנקייקס להיות דחוסים וכבדים מדי. מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר ל- 15 דקות.

3

מחממים תנור במצב גריל ל- 180 מעלות.

4

מחממים מחבת בקוטר 18 ס"מ עם ציפוי מונע הידבקות המתאימה גם לתנור, משמנים בתרסיס שמן, יוצקים מצקת מלאה מהבלילה (כ- 100 מ"ל) בכל פעם ומטגנים כ- 3-2 דקות עד שמופיעות בועות. ברגע שמופיעות בועות מכניסים את המחבת לתנור ל- 3 דקות עד שמתקבל קראסט שחום. מוציאים מהתנור ומעבירים לצלחת כשהצד השחום כלפי מעלה. מכינים כך את יתר הבלילה (לא צריך לרסס בשמן בין הטיגונים) ועורמים את הפנקייקס המוכנים זה על זה.

מכינים רוטב טופי

5

ממיסים סוכר במחבת על להבה בינונית ומבשלים כ- 5 דקות תוך כדי ערבוב עד להיווצרות קרמל בהיר. מוסיפים שמנת, מערבבים בזהירות עד שהיא נטמעת בקרמל ומסירים מהאש.

6

מגישים: מסדרים 3 פנקייקים זה על זה בכל צלחת הגשה ומניחים שני חצאי בננה בכל מנה. יוצקים מעל את רוטב הטופי החם ומניחים כף קצפת.