מתכון

פסטה פיולי – רוטב עגבניות ושעועית

רטבי פסטה עם קטניות לא נפוצים בארץ, אך בדרום איטליה הם שכיחים מאוד - כמו למשל המתכון הבא הלקוח מהסופרנוס

8,252 בשלנים התעניינו במתכון זה
ינואר 2019
פסטה פיולי עם שעועית. צילום: shutterstock
פסטה פיולי עם שעועית. צילום: shutterstock

שימו לב, יש להוסיף לזמן ההכנה השריית השעועית במשך 4 שעות לפחות. אם רוצים, אפשר להמיר את השעועית היבשה בפחית שימורים של שעועית.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

משרים את השעועית בקערה עם שפע מים קרים למשך 4 שעות לפחות (או למשך הלילה במקרר). אם צריך, מוסיפים מדי פעם מים (חשוב שהן תהינה תמיד מכוסות במים).

2

מסננים את השעועית ומניחים בסיר. יוצקים מים כך שיעברו את גובה השעועית בכ־2 ס"מ. מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש, מכסים וממשיכים לבשל עד שהשעועית מתרככת מאוד (לפחות שעה). אם צריך, מוסיפים מדי פעם מים.

3

כאשר השעועית כמעט מוכנה, מחממים את שמן הזית בסיר רחב ושטוח ומטגנים בו את הסלרי והשום על חום בינוני. כאשר השום זהוב, מנמיכים את האש. מוסיפים את העגבניות, רסק העגבניות, מים, צ'ילי יבש גרוס ומלח לפי הטעם. מערבבים, ומבשלים כ־10 דקות או עד שהרוטב מסמיך מעט.

4

מוסיפים לרוטב את השעועית ונוזלי הבישול שלה. מערבבים, מגבירים מעט את האש ומביאים לרתיחה. מועכים חלק מהשעועית עם גב כף גדולה. מוסיפים את הפסטה לסיר הרוטב, מערבבים וממשיכים לבשל עד שהפסטה בדרגת עשייה אל-דנטה (רכה, אך נגיסה). הרוטב אמור להיות סמיך, אבל אם הוא מרגיש סמיך מדי, אפשר להוסיף מעט מים רותחים ולערבב. מסירים מהאש ומניחים בצד ל־10 דקות טרם ההגשה.