מתכון

פסטת עדשים וכוסמין ביתית בפסטו קישואים ושקדים

שילוב של קמח עדשים, קמח דורום אורגני וקמח כוסמין מניב פסטה מזינה. הילדים יהנו מהכנת הבצק, העיצוב ובסוף גם מהזלילה

14,578 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2020
פסטת עדשים וכוסמין ביתית בפסטו קישואים ושקדים של רינת צדוק. צילום: שני בריל, סטיילינג: דרור גולן
פסטת עדשים וכוסמין ביתית בפסטו קישואים ושקדים של רינת צדוק. צילום: שני בריל, סטיילינג: דרור גולן

הבצק צריך מנוחה של כמה שעות – הזדמנות ללמד את הילדים שיעור על סבלנות.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לפסטה

להכנת 400 גרם פסטו זוקיני

אופן ההכנה

להכנת הפסטה

1

מערבבים שלושה סוגי קמח בקערה, יוצרים גומה במרכז התערובת ויוצקים לתוכה מים ומלח. מערבבים לקבלת בצק אחיד ולשים עוד כ-5 דקות. עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומניחים למנוחה 1/2 שעה-שעה מחוץ למקרר או עד 3 שעות במקרר. מוצאים מהמקרר 20 דקות לפני השימוש.

2

פורסים פרוסה מגוש הבצק ומגלגלים לגליל, חותכים את הגליל למקטעים ברוחב 1/2 ס"מ ומגלגלים כל מקטע לנחש דקיק על שולחן עבודה מקומח קלות. מרימים באוויר את הנחש, מקפלים לחצי ומפתלים לבורג. מניחים במגש או בקופסה מרופדים בנייר אפייה ומפדרים בקמח דורום, חוזרים על הפעולות עם יתר הבצק. (הפסטה תשמר 4-3 ימים במקרר).

3

מרתיחים שפע מים בסיר גדול, מוסיפים כף מלח, מוסיפים פסטה ומבשלים 7-6 דקות, שולפים בורג פסטה אחד וטועמים, אם הוא רך דיו מסננים ושומרים כ-1/2 כוס ממי הבישול בצד, אם לא, מבשלים עוד דקה.

4

בזמן שהפסטה מתבשלת מחממים פסטו קישואים במחבת רחבה (ראה מתכון בהמשך), מוסיפים את הפסטה המסוננת עם נוזלי הבישול ששמרנו ומערבבים 3-2 דקות עד שהפסטה נעטפת ברוטב.

להכנת הרוטב

5

מחממים תנור ל-220 מעלות ומניחים 2 זוקיני חתוכים לאורכם ל-4 בתבנית מרופדת בנייר אפייה. מזלפים מעליהם 3 כפות שמן זית ומתבלים במלח ופלפל שחור.

6

אופים 12-10 דקות עד שהזוקיני מזהיבים ומעבירים אותם למעבד מזון.

7

מוסיפים 1/2 כוס עלי פטרוזיליה, 1/2 כוס עלי בזיליקום, 1/2 כוס אגוזי מלך, שן שום, 1/2 כוס חלב שקדים ו־1/2 כוס מים וטוחנים לתערובת קרמית.

הפסטו נשמר בקופסה אטומה במקרר 3־ 4 ימים. אם אתם רוצים ממרח ולא רוטב ותרו על תוספת המים במהלך הטחינה והוסיפו חלב שקדים לאט ובהדרגה – עצרו כשאתם מגיעים לסמיכות של ממרח.