מתכון

פשטידת פול, אפונה וארטישוק

גבינות איכות מקומיות וירקות עונתיים כמו אפונה, פול וארטישוק הם דרך מעולה לרענן קלאסיקות אזוריות כמו הקוסא אל ג'בנייה הלבנונית

5,835 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2020
פשטידת פול, אפונה וארטישוק של אלה שיין (אורנה ואלה). צילום: עודד מרום. סטיילינג: עמית פרבר
פשטידת פול, אפונה וארטישוק של אלה שיין (אורנה ואלה). צילום: עודד מרום. סטיילינג: עמית פרבר

תבנית עגולה (ולא מתפרקת) עם ציפוי מונע הידבקות בקוטר 24 ס"מ

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל-180 מעלות ומשמנים את התבנית.

2

מחממים סיר בינוני עם שמן זית ומטגנים בצל 4-3 דקות על להבה בינונית עד שהוא הופך לשקוף. מוסיפים שום ומטגנים דקה עד שעולה ניחוח. מסירים מהכיריים.

3

מרתיחים שפע מים מומלחים בסיר פסטה. מניחים את האפונה במסננת של הסיר, חולטים אותה 3-2 דקות ומוציאים. חולטים את הפול דקה-שתיים וקולפים את הקליפה הפנימית. אם משתמשים בפול ואפונה קפואים, זמני החליטה מתקצרים בחצי.

4

מניחים ארטישוקים בסיר נמוך עם מים עד חצי גובהם. מוסיפים מיץ לימון, מעט מלח ופלפל ומביאים לרתיחה. מכסים ומבשלים לריכוך כ-10 דקות על להבה בינונית (אם משתמשים בארטישוק קפוא, חולטים רק 2 דקות).

5

מוסיפים את הארטישוק, האפונה, הפול וכף מים לסיר עם הבצל המטוגן ומבשלים 5 דקות על להבה נמוכה-בינונית. מערבבים בעדינות, טועמים ומתבלים בזהירות (הגבינות עוד יוסיפו מליחות בהמשך).

6

מסדרים את תערובת הירקות בתבנית וסוחטים מעליהם עגבנייה.

7

מערבבים ביצים עם אורגנו בקערה גדולה ויוצקים על הירקות. מנקבים קצת את פני הפשטידה בעזרת הידיים, כדי שהבלילה תחלחל מטה. מפזרים את הגבינות.

8

אופים 40-45 דקות עד שהחלק העליון והדפנות משחימים היטב הפשטידה יציבה למגע יד ונפרדת מעט מדפנות התבנית. מצננים 10 דקות בתוך התבנית ומגישים. הפשטידה נשמרת בקירור עד יומיים.