מתכון

קארי חציל ממולא ודאל קוקוס

הדאל הוא מתכון אדיר בזכות עצמו - אפשר להכפיל כמויות ולהגיש לצד אורז

36,726 בשלנים התעניינו במתכון זה
ינואר 2021
קארי חציל ממולא ודאל קוקוס של יותם אוטולנגי. צילום: Jonathan Lovekin
קארי חציל ממולא ודאל קוקוס של יותם אוטולנגי. צילום: Jonathan Lovekin

הרשת מלאה במתכוני פניר, אך אם אתם משתמשים בפניר קנויה בחרו בגרסה הרכה יותר – המזכירה ריקוטה דחוסה. אפשר להכין את הדאל ולצלות את פרוסות החצילים עד יום מראש ולשמור במקרר. לקראת ההגשה מוציאים מהמקרר לשעה (עד שהדאל מגיע לטמפרטורת החדר), מרכיבים ואופים.

כך מכינים גבינת פניר ביתית

כך מכינים מנגו כבוש

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לדאל קוקוס

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל-220 מעלות ומרפדים 2 תבניות בנייר אפייה.

2

מערבבים חצילים ושמן עם 3/4 כפית מלח וקורט נדיב של פלפל שחור גרוס בקערה גדולה תוך כדי הקפצתם. מסדרים בתבנית, מעבירים לתנור ואופים 25 דקות עד שהחצילים מתרככים ומשחימים. אחרי כ-12 דקות הופכים את התבנית, כך שהחלק שהיה בקדמת התנור יעבור אחורה. מוציאים מהתנור ומצננים.

בינתיים מכינים דאל קוקוס

3

מחממים 2 כפות שמן זית במחבת רחבה ובעלת שוליים גבוהים מעל להבה בינונית־גבוהה. מוסיפים שאלוט ומטגנים 8 דקות להזהבה. מוסיפים ג'ינג'ר, חצי מכמות הצ'ילי וחצי מכמות עלי הקארי (אם משתמשים). מבשלים 2 דקות ומוסיפים תבלינים, רסק עגבניות ועדשים כתומות. מערבבים כדקה ומוסיפים חלב קוקוס, 600 מ"ל מים ו־ 3/4 כפית מלח. מביאים לרתיחה ומנמיכים את הלהבה לבינונית. מבשלים 20 דקות, עד שהעדשים רכות והרוטב סמיך, מדי פעם מערבבים. יוצקים לתבנית בגודל 20*30 ס"מ ומניחים בצד.

4

מערבבים פניר או טופו, קליפת ליים, מנגו כבוש, מיץ ליים, כוסברה וקורט מלח בקערה.

5

מניחים עלה תרד על כל פרוסת חציל. מניחים במרכז תלולית מתערובת הפניר ומגלגלים את החציל מהצד הדק אל העבה יותר. מעבירים את החציל המגולגל לתבנית הדאל כשהתפר כלפי מטה. ממלאים ומגלגלים באותו אופן את כל פרוסות החצילים. לוחצים את הגלילים בעדינות לתוך הרוטב, מעבירים את התבנית לתנור ואופים 20-15 דקות, עד שהחצילים מזהיבים־משחימים והרוטב מבעבע בעדינות. מוציאים מהתנור ומשהים ל-5 דקות.

6

מחממים את כף השמן הזית הנותרת במחבת קטנה מעל להבה בינונית־גבוהה. מוסיפים את יתר הצ'ילי ועלי הקארי ומטגנים כדקה, עד שעלי הקארי פריכים וריחניים. יוצקים את השמן המתובל בעזרת כף מעל החצילים, מזלפים מעל את מיץ הליים שנותר, מפזרים כוסברה ומגישים.