מתכון

קונג יו בינג

מסעדנים אמריקאים גילו את לחם המחבת הפריך, מילאו אותו בגבינה, בייקון ועוד רכיבים בלתי-סיניים בעליל ויצרו להיט

18,338 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
קונג יו בינג של יובל בן נריה. צילום: רונן מנגן | סגנון: עמית פרבר
קונג יו בינג של יובל בן נריה. צילום: רונן מנגן | סגנון: עמית פרבר

קשה להאמין, אבל המאכל הסיני הטרנדי ביותר כרגע הוא לחם. מסעדנים אמריקאים גילו את לחם המחבת הפריך, מילאו אותו בגבינה, בייקון ועוד רכיבים בלתי-סיניים בעליל ויצרו להיט. השף יובל בן נריה עושה לכם היכרות עם משפחת הבינגים ומוציא אותה לסיבוב בין מטבחי העולם.
בצק ממולא בתערובת של בצל ירוק ושמן. את ההכנה שלו, שלב אחר שלב, אפשר לראות בתמונות. חשוב להקפיד על שימוש במים חמים, שמעודדים את התפתחות הגלוטן, מה שהופך את הבצק ליותר אלסטי ומפחית את הסיכוי שהוא ייקרע בזמן הרידוד. ומילה על הטיגון: אל תתפתו להגיע לקראסט השחום והמגרה — את הבינג צריך לטגן לאט והרבה זמן כדי שהבצק יספיק להתבשל גם בפנים.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק:

לקימוח:

למלית:

לטיגון:

אופן ההכנה

מכינים את הבצק:

1

שמים קמחים, סוכר, מלח ו-1/4 כוס שמן בקערת מיקסר עם וו לישה. מפעילים ומוסיפים תוך כדי לישה מים חמימים. לשים כדקה לאיחוד המסה. מוסיפים מים קרים בהדרגה ולשים עוד 5 דקות במהירות גבוהה עד שמתקבל בצק אלסטי ורך, שמתלפף סביב הוו ונפרד מהקערה. מכסים את קערת המיקסר בניילון נצמד ונותנים לבצק לנוח 30 דקות.

מכינים את המלית:

2

מערבבים שמן, בצל ירוק ומלח בקערה. מתקנים תיבול בעזרת מלח (המלית צריכה להיות מלוחה).

ממלאים את הלחמים, מעצבים ומטגנים:

3

מעבירים את הבצק למשטח מקומח ולשים בידיים במשך דקה. מחלקים את הבצק ל-3 כדורים ומרדדים כל אחד לריבוע הכי דק שאפשר (עובי 3-2 מ"מ). אם הבצק מתנגד, נותנים לו לנוח כמה דקות ועוברים לכדור הבא. בזמן שמרדדים מכסים את יתר העיגולים בשקית ניילון כדי שלא יתייבשו.

4

מפזרים על כל ריבוע בצק 3 כפות גדושות מהמלית. משטחים בעזרת לקקן ומשאירים שוליים דקים של בצק. מגלגלים לגליל ארוך. מניחים אותו על התפר ומגלגלים את קצות הגליל כלפי פנים ליצירת שני שבלולים שנפגשים במרכז (כמו אוזני פיל או דקליות). מניחים שבלול אחד על השני ומשטחים מעט בעזרת היד. מפזרים קמח על הבצק ומרדדים לדיסק בעובי 1/2 ס"מ.

5

מחממים מחבת עם 1/2 כף שמן ומטגנים כל דיסק על להבה בינונית כ-5 דקות מכל צד עד שמזהיב יפה ומבושל בפנים.

6

רצוי לאכול מייד, אבל אפשר גם לעטוף את המאפים בניילון נצמד ולשמור במקרר. מחממים במחבת יבשה.