מתכון

קינוחים של טבחים – נוגט גלאסה

תמורת 10 דקות הכנה תקבלו 10 דקות של תשואות ומחמאות עבור המקפא הגאוני הזה

1,939 בשלנים התעניינו במתכון זה
אפריל 2016
קינוחים של טבחים - נוגט גלאסה. צילום: דניאל לילה
קינוחים של טבחים - נוגט גלאסה. צילום: דניאל לילה

קונדיטורים ושפים הם שני סוגים של יצורי מטבח מופלאים אך מנוגדים. הראשונים מתייצבים לעבודה בשעות המוקדמות של הבוקר, כשהם לבושים חליפות לבנות בוהקות (כדי שלא יראו את הקמח על השרוול). יש להם יכולת ריכוז, משמעת עצמית וידע בתפעול מכשור כבד. הקבוצה השנייה מאכלסת בדרך כלל יצורים תזזיתיים (שילוב של הפרעת קשב ואדרנלין של סרוויס), שעובדים עד השעות הקטנות של הלילה ואלופים באלתורים ובעיגול פינות. שפים חושבים על טעם ומרקם, אבל לא ששים להיעזר במשקל דיגיטלי. הם יטרפו גנאש כדי להימנע מהקצפת חלבונים ויכינו קראמבל רק כדי שלא יצטרכו לרדד קלתית. ובכל זאת, אם תבקשו משף להכין קינוח, תקבלו מנה מדליקה ולפעמים גם מפוארת, שקסמה הוא בכך שכל אחד יכול להכין אותה.
ביקשנו מאייל לביא להכין לנו מתוקים של חורף. “אבל בבקשה,” התחנַנו, “בלי כל הפצ’קריי.” בתגובה קיבלנו מתכון פשוטים וגאוני. מישהו במערכת הגדיר את זה יפה: “הייתי יכול להמציא אותם לבד, לו רק הייתי חושב על זה.”
נעזרים בחומרי גלם קנויים – נשיקות מרנג וברס (שקדים מקורמלים), שמקצרים תהליכים באופן משמעותי. הדבש הוא בבחינת אפשרות בלבד מאחר שבעינינו הקינוח מתוק מספיק גם בלעדיו. אפשר להכין מראש ולשמור בהקפאה. האורחים הגיעו בהפתעה? תפתיעו אותם חזרה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מקציפים שמנת וחלב מרוכז לקצפת יציבה. מוסיפים מרנג, ברס ודבש ומערבבים בתנועות קיפול עדינות.

2

מרפדים תבנית בניילון נצמד ויוצקים לתוכה את התערובת. משטחים ומכסים בניילון נצמד. מעבירים למקפיא ל-12 שעות לפחות.

להגשה:

3

הופכים את התבנית על קרש חיתוך ומחלצים את המקפא. פורסים לפרוסות עבות, מעטרים ברוטב פירות יער ומגישים קפוא. נשמר במקפיא עד חודש.

דברים טובים שאפשר להוסיף בהגשה: דובדבנים משומרים, רוטב בלסמי מצומצם, רכז רימונים או סילאן.