מתכון

קציצות דגים בדלעת ולימונים כבושים

מכינים בסיר רחב ושטוח ומגישים הישר למרכז השולחן, לצד החלה המתוקה של החג

22,515 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2019
קציצות דגים בדלעת ולימונים כבושים של הדיי עפאים. צילום: אמיר מנחם. סטיילינג: דלית רוסו
קציצות דגים בדלעת ולימונים כבושים של הדיי עפאים. צילום: אמיר מנחם. סטיילינג: דלית רוסו

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקציצות

לתבשיל דלעת

אופן ההכנה

1

קוצצים בסכין את בשרו של הדג עד דק ומעבירים לקערה. קוצצים את הבצל, מועכים את השום ומוסיפים אל הדג. קוצצים את גבעולי הפטרוזיליה ואת עלי הנענע ומוסיפים אל הדג הטחון עם מיץ הלימון. מוסיפים גם את הביצה והסולת, מתבלים במלח ובפלפל ולשים יחד את תכולת הקערה ליצירת עיסה סמיכה ואחידה. מכסים בניילון נצמד ומניחים במקרר למשך שעה לפני העבודה.

2

בסיר רחב בעל שוליים נמוכים מחממים את שמן הזית על להבה גבוהה. פורסים את הפלפל הירוק ואת השום ומוסיפים למחבת לבישול קצר. כשהשום מזהיב מעט מוסיפים את התבלינים ומערבבים בכף עץ עד שריחם עולה. מוסיפים את הלימון הכבוש ואת ההריסה וממשיכים בערבוב. מתבלים במלח ובפלפל. חותכים את הדלעת לפיסות בגודל 3־4 ס"מ ובעובי 2 ס"מ. מניחים כל פרוסה בסיר ואז הופכים. מוסיפים 2 כוסות מים, מביאים לרתיחה, מכסים ומבשלים על להבה נמוכה עד שפרוסות הדלעת מתרככות. אם יש צורך מוסיפים מעט מים.

3

כשפרוסות הדלעת רכות, מועכים כמחציתן בעזרת מזלג אל הסיר. בידיים רטובות צרים קציצות בגודל אגוז מלך ומוסיפים אל הסיר בין הדלועים. אם יש צורך מוסיפים עוד מעט נוזלים. מכסים וממשיכים לבשל על להבה נמוכה עוד כחצי שעה. מטים את הסיר לצדדיו כך שהרוטב יעטוף את הקציצות היטב. מגישים ישר מן הסיר עם חלה מתוקה.