מתכון

קציצות דגים בצ'אטני מנגו

קציצות דגים עסיסיות ברוטב הודי סמיך, מתוק ופיקנטי - לצד קרפ בניחוח טרגון לניגוב כל הטוב הזה

7,803 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2018
קציצות דגים בצ'אטני מנגו וקרפ טרגון של עמוס שיאון. צילום: בן יוסטר, סטיילינג: דלית רוסו
קציצות דגים בצ'אטני מנגו וקרפ טרגון של עמוס שיאון. צילום: בן יוסטר, סטיילינג: דלית רוסו

צ'אטני הוא מטבל הודי מתוק־חמוץ־חריף על בסיס פרי. הוא יכול לשמש כמטבל לפיתות הודיות או כתוספת למנות בשר, דגים או אורז. כאן הוא מתפקד כבסיס לרוטב שבו מתבשלות קציצות הדגים.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקציצות:

לצ'אטני מנגו:

לקרפ טרגון:

אופן ההכנה

1

מכינים קציצות: מערבבים היטב את מרכיבי הקציצות ומתקנים תיבול. יוצרים מהתערובת קציצות בגודל כדור פינג פונג ומעבירים למקרר לשעה להתייצבות.

2

מכינים צ'אטני: מבשלים סוכר וחומץ בסיר על אש קטנה כ־10 דקות. טוחנים ג'ינג'ר, שום וכף חומץ במעבד מזון עד לקבלת משחה. מוסיפים את המשחה לסיר הסוכר והחומץ ומבשלים כ־5 דקות תוך כדי ערבוב. מוסיפים את שאר המרכיבים ומבשלים כ־15 דקות תוך כדי ערבוב עד שהצ'אטני מסמיך. מעבירים לצנצנות מעוקרות חמימות ואוטמים היטב.

3

מכינים קרפים: מערבבים את המרכיבים לקרפ עד לקבלת בלילה חלקה. מוסיפים את עלי הטרגון. מטגנים את הקרפים במחבת ועורמים אותם זה על זה.

4

מחממים מעט שמן במחבת ומטגנים את הקציצות עד שהן מזהיבות. מחממים באותה מחבת כף מהצ'אטני ומטגנים קלות לפתיחת הטעמים. מוסיפים ציר דגים או מים, מרתיחים ומוסיפים את הקציצות. מבשלים כ־10 דקות עד שהקציצות מוכנות והנוזלים מצטמצמים. מוסיפים מעט חמאה ומערבבים. מגישים את הקרפים לצד הקציצות.