מתכון

קציצות חומוס ותרד

אפשר לטגן מהעיסה קציצות שדומות לפלאפל ואפשר לשטח בתבנית ולאפות

15,631 בשלנים התעניינו במתכון זה
אפריל 2019
קציצות חומוס ותרד של רינת צדוק. צילום: אמיר מנחם
קציצות חומוס ותרד של רינת צדוק. צילום: אמיר מנחם

את העיסה לקציצות מכינים מגרגירי חומוס מונבטים והמון ירוקים. הנביטה מוסיפה לחומוס המון ערכים תזונתיים והופכת אותו לקל יותר לעיכול. מגישים עם ירקות טריים, פלפל חריף, טחינה ועשבים.

ניתן להכין את המתכון גם כקציצות וגם בתבנית עגולה בקוטר 26 ס"מ (הסבר בגוף המתכון)

החומרים טבלת מידות ומשקלות

להגשה

אופן ההכנה

1

מסננים את החומוס ושוטפים. משהים במסננת מכוסה בבד חיתול לח כ-12 שעות עד שיוצא נבט קטן. פעם או פעמיים שוטפים את החומוס כדי שלא יתייבש. בקיץ מומלץ להנביט במקרר.  מניחים את החומוס המונבט בסיר, ממלאים במים ומרתיחים. מקטינים את האש, מבשלים כ-8 דקות, מסננים ומצננים.

2

מעבירים את כל המרכיבים למעבד מזון וטוחנים בפולסים עד לקבלת תערובת אחידה ומעט גסה (היזהרו לא להגיע למרקם של משחה). מעבירים את התערובת למקרר לכ-20 דקות. 

3

בעזרת ידיים רטובות צרים מהתערובת כדורים קטנים ומועכים אותם מעט לקציצות. 

4

מחממים במחבת ברזל כבדה שמן בגובה של כ-1/2 ס"מ וצורבים את הקציצות על אש גבוהה כדקה מכל צד או עד שהן משחימות. מגישים כמנה ראשונה או כנשנוש עם טחינה וירקות.

5

אם צולים בתבנית: משמנים תבנית בשמן זית, משטחים את התערובת, מהדקים היטב, מושחים או מרססים את פני התערובת בשמן זית ומעבירים לטאבון לוהט ל-10 דקות. מסובבים מדי פעם. המאפה מוכן כשהשוליים והחלק העליון שחומים. אפשר גם לאפות בתנור על 180 מעלות - אופים כ-20 דקות או עד שפני המאפה שחומים.