מתכון

קציצות עוף עם דלורית בקארי מסמאן

אפשר לקצר תהליכים ולקנות מחית קארי מסמאן בחנות למוצרי המזרח, אבל אין כמו הריח של תבליני הקארי העולה מן המחבת

11,942 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2019
קציצות עוף עם דלורית בקארי מסמאן של רעות עזר. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: ענת לבל
קציצות עוף עם דלורית בקארי מסמאן של רעות עזר. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: ענת לבל

"הקציצות האלו מדגימות את החיבור שלי למטבח התאילנדי", מספרת רעות עזר. "אחרי כמה טיולים בתאילנד, שכללו גם תחקיר מתכונים אצל כמה בשלניות תאילנדיות, פיתחתי את הקארי מסמאן שלי – הוא לא נאמן למקור אלא שונה מעט בטעמים ובמרכיבים. קציצות הן מנה קבועה במטבח שלי, וכאן הן מבושלות בקארי הייחודי. אפשר לקצר תהליכים ולקנות מחית מוכנה, אף שאין כמו הריח העז של תבליני הקארי העולה מן הקלייה במחבת".

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקציצות

לרוטב

למחית קארי מסמאן

אופן ההכנה

למחית קארי

1

קולים במחבת זרעי אניס, כוכב אניס, זרעי כוסברה, זרעי כמון, ציפורן, פלפל אנגלי והל כ־2 דקות. טוחנים את התבלינים הקלויים במטחנת תבלינים או במכתש ועלי.

2

מסננים את הפלפלים המושרים ומנקים מגרעינים, מעבירים למעבד מזון עם כל המרכיבים הנוספים כולל התבלינים שנטחנו וללא השמן וטוחנים כמה דקות עד לקבלת מחית אחידה. מעבירים לכלי אטום ויוצקים את השמן מעל.

לקציצות

3

מערבבים בקערה את כל מרכיבי הקציצות עד לקבלת תערובת אחידה. יוצרים מהתערובת קציצות בגודל כדורי פינג פונג.

לרוטב

4

מחממים שמן בסיר ומטגנים את בצלי השאלוט. מוסיפים את מחית הקארי והדלורית ומערבבים היטב כדי שהקארי "ייפתח" בשמן. מוסיפים קרם קוקוס, קפיר ליים, סוכר חום, רוטב דגים, כוסברה ומלח, מערבבים ומרתיחים. מוסיפים את קציצות העוף, מכסים את הסיר ומבשלים כ־40 דקות על אש בינונית. בסיום הבישול מוסיפים נענע וכוסברה ומערבבים. חולטים את האפונה במים רותחים כמה דקות, מסננים ומפזרים על התבשיל.