מתכון

קרם חצילים שרופים עם מקלות גבינת עיזים

קליפת החציל החרוכה מעניקה לקרם טעם שרוף דומיננטי וגוון מצודד ומתאימה כמטבל לקבבים או למיני מטוגנים

16,537 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
קרם חצילים שרופים עם מקלות גבינת עיזים. צילום: דן פרץ
קרם חצילים שרופים עם מקלות גבינת עיזים. צילום: דן פרץ

בקרם חצילים שרופים משתמשים במתינות כמו בתבלין. קליפת החציל החרוכה מעניקה לקרם טעם שרוף דומיננטי וגוון מצודד ומתאימה כמטבל לקבבים או למיני מטוגנים. בעיני הקרם מתאים במיוחד לבצקים פריכים ולגבינות חריפות. אפשר גם להוסיף לו מעט יוגורט חמצמץ או טחינה ולהגיש אותו לצד תבשיל דגים חריפים או צלי בשר עשיר. כאן בחרתי להגיש אותו עם מקלות בצק פריכים, שכאילו נוצרו במיוחד כדי שאפשר יהיה לטבול אותם ברוטב. העניין הוא לאכול אותם בדיוק כשהם יוצאים מהתנור עם רוטב החצילים השרופים או עם כל רוטב אחר בו מודגשים טעמי השריפה ועם כוס יין לבן וקר – לכבות את האש.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקרם:

למקלות:

אופן ההכנה

מכינים את הקרם:

1

שורפים חצילים על גריל פחמים לוהט או על להבת הכיריים עד שהקליפה כולה שחורה, נוקשה ומתפוררת.

2

נפטרים מן הגבעול ומעבירים שני חצילים ואת קליפתו של השלישי לקערת מעבד המזון. מעבדים למשחה חלקה ומוסיפים תוך כדי הערבול מיץ לימון ושמן זית. מתבלים במלח ובפלפל, טועמים ומתקנים תיבול. אפשר להוסיף לקרם גם את בשר החציל השלישי, אולם אז יתקבל קרם בהיר יותר וטעמי החריכה יהיו פחות מודגשים.

מכינים את המקלות:

3

מחממים מים כמעט עד רתיחה ויוצקים אותם לקערה רחבה יחד עם שמן ומלח. מוסיפים כ-4 כוסות קמח בהדרגה ותוך כדי ערבוב. תחילה מערבבים בעזרת מזלג ואחר כך עוברים ללוש בעזרת הידיים. מוסיפים עוד קמח על פי הצורך עד שנוצר בצק רך וגמיש שנפרד מדפנות הקערה. לשים את הבצק עוד כמה דקות על משטח עבודה (אין צורך לקמח) עד לקבלת בצק במרקם רך וגמיש. מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר למשך שעה.

4

מחממים תנור ל-210 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.

5

מחלקים את הבצק ל-30 חתיכות. מגלגלים כל חתיכה לנחש ארוך ומשטחים אותו בעזרת שורש כף היד ליצירת פס בצק ברוחב 3-2 ס”מ. פורסים את הגבינה לפרוסות בעובי 3 מ”מ ופורסים שוב ליצירת מקלות דקיקים. מסדרים את המקלות לאורך פסי הבצק ומקפלים את הבצק לשניים לאורך בלי להדק, כך שהגבינה מבצבצת מעט. מסדרים את המקלות בתבנית.

6

אופים כ-15 דקות עד שהבצק מזהיב והגבינה מבעבעת. מצננים מעט.

7

מגישים עם קרם חצילים שרופים בצד.