מתכון

קרם קרמל בהל וזעפרן

קרם קרמל בתיבול ייחודי לשולחן החג, כזה שיגרום לאורחים לחזור גם בשנה הבאה, אז קחו בחשבון

2,339 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2019
קרם קרמל בהל וזעפרן של רותם ליברזון. צילום: דן פרץ. סטיילינג: נורית קריב
קרם קרמל בהל וזעפרן של רותם ליברזון. צילום: דן פרץ. סטיילינג: נורית קריב

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקרמל

אופן ההכנה

לקרמל

1

במחבת כבדה על אש בינונית מפזרים את הסוכר לשכבה אחידה. מנענעים את המחבת בעדינות לפרקים מבלי לערבב, עד שהוא נמס לקרמל. כשהסוכר בקצות המחבת הופך כהה מערבבים בעדינות בעזרת כף עץ, עד שהסוכר כולו הופך לקרמל בגוון ענברי עמוק. מסירים מעל האש. מחלקים את הקרמל בין הכלים האישיים בכמות אחידה. מחממים תנור ל–200 מעלות.

לקרם

2

בסיר קטן על אש בינונית מניחים שמנת מתוקה, חלב, הל וזעפרן ומביאים לסף רתיחה. בקערת מערבל מזון עם מקצף מניחים את הסוכר, ביצים וחלמונים ומקציפים במשך כ–3 דקות, עד לקבלת תערובת תפוחה ובהירה. בהדרגה, תוך כדי הקצפה, יוצקים את תערובת השמנת החמה לתערובת הביצים עד לקבלת בלילה אחידה. מוסיפים מי ורדים ומערבבים במשך כמה שניות. מחלקים את הקרם בין הכלים האישיים. מניחים את הכלים בתבנית עמוקה ויוצקים לתוכה מים רותחים עד למחצית גובה הכלים.

לאפייה

3

אופים במשך כ–40 דקות, עד שהקרם מתייצב. מוציאים את הכלים מהתבנית ומצננים מעט. מכסים את הכלים בניילון נצמד ומעבירים למקרר למשך שעתיים, לפחות, או למשך לילה. הקרם יישמר יומיים במקרר.

4

לפני ההגשה מעבירים סכין חדה בין הקרם לדופן הכלי והופכים על צלחת הגשה. אם נותר קרמל בתחתית הכלים, מחממים אותם במיקרוגל במשך כמה שניות ואת הקרמל המומס יוצקים על הקרם.