מתכון

קרמשניט וניל-פרלינה

אחד התענוגות הגדולים בקרם-שניט הוא הניגוד בין הפריכות של הבצק לרכות של הקרם

25,746 בשלנים התעניינו במתכון זה
קרם-שניט וניל-פרלינה של קרן ואיציק קדוש. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: תמי סגל
קרם-שניט וניל-פרלינה של קרן ואיציק קדוש. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: תמי סגל

כדי להוסיף לניגוד הזה עוד ממד הוספתי שכבה קראנצ'ית של פייטה (שברי ואפל עדינים, שאפשר להשיג בחנויות המתמחות באפייה). שכבה נוספת של קרם פרלינה מאחדת בין הטעמים ומעניקה לעוגה טעמים אגוזיים.

עוגה אחת בגודל 12×30 ס"מ

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לשכבת קראנץ' נוגט

לקרם פטיסייר

לעיטור

אופן ההכנה

מכינים קרם פטיסייר ב- 2 טעמים

1

ממיסים קורנפלור ב- 1/2 כוס חלב. מוסיפים חלמונים וסוכר וטורפים לתערובת אחידה.

2

יוצקים את יתרת החלב לסיר, מוסיפים מקל וניל ומביאים לרתיחה. מרוקנים את תרמיל הווניל לתוך החלב בעזרת כפית, מחזירים את מקל הווניל לסיר ומנמיכים את הלהבה.

3

יוצקים שליש מהחלב לתערובת החלמונים והקורנפלור וטורפים היטב. יוצקים את תערובת החלמונים לחלב הרותח שבסיר ומבשלים תוך כדי ערבוב על להבה נמוכה כ- 2 דקות עד להסמכה קלה.

4

שולפים את מקל הווניל ומחלקים את הקרם ל- 2 קערות. מוסיפים פרלינה לקערה אחת ומערבבים עד שהוא נטמע בקרם. מכסים כל קרם בניילון נצמד בצמוד לקרם ומצננים. מעבירים למקרר לשעתיים.

מכינים קראנץ' נוגט

5

ממיסים שוקולד מעל בן-מארי או במיקרוגל. שמים בסיר את השוקולד המומס ויתר החומרים למעט הפייטה ומחממים תוך ערבוב דקה-שתיים עד שהם נמסים ומתאחדים. מסירים מהכיריים, מוסיפים פייטה ומערבבים היטב.

6

מניחים נייר אפייה על מגש או בתבנית ומורחים את התערובת כך שהיא תיצור מלבן בגובה 1/2 ס"מ. מעבירים למקרר למשך 30 דקות להתגבשות. חותכים את המלבן שקיררנו למלבן בגודל 12×30 ס"מ.

אופים את הבצק

7

מחממים תנור ל- 200 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.

8

מרדדים את הבצק לעובי 2 מ"מ וחותכים ל- 3 מלבנים בגודל 12×30 ס"מ. מניחים בתבנית. מכסים את מלבני הבצק בנייר אפייה ומעליו מניחים תבנית נוספת כמשקולת כדי שהבצק לא יתרומם.

9

אופים 10 דקות. מנמיכים את חום התנור ל- 180 מעלות והופכים את מלבני הבצק. אופים עוד 20 דקות (ללא משקולת) להזהבה. מצננים.

מרכיבים את העוגה

10

מקציפים את קרם הפטיסייר וניל כחצי דקה למרקם אחיד ותפוח ללא גושים. מקציפים כך גם את קרם הפרלינה. מקפלים מחצית מכמות השמנת המוקצפת לתוך כל קרם לאיחוד.

11

מניחים על מגש עלה בצק אפוי ומורחים שכבה דקיקה של קרם פטיסייר וניל, שתשמש כדבק בלבד. מניחים מעל את מלבן הקראנץ' ומורחים עליו קרם פטיסייר וניל. מניחים עלה נוסף של בצק עלים, מורחים שכבה של קרם פרלינה ומכסים במלבן בצק העלים האחרון. בוזקים אבקת סוכר.

12

מעבירים את הקרם-שניט למקרר לשעה לפחות להתייצבות. העוגה תהיה במיטבה ביום ההכנה. אפשר לשמור במקרר עד 24 שעות.