מתכון

ראגו עגל חלב

רוטב הבשר משמש לא רק להגשה עם פסטה אלא גם למילוי רביולי, לקנלוני או לכיסוי פירה תפוחי אדמה להכנת פאי רועים

12,267 בשלנים התעניינו במתכון זה
אפריל 2021
ראגו עגל חלב של שרי אנסקי | צילום: אלכס ליבק
ראגו עגל חלב של שרי אנסקי | צילום: אלכס ליבק

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מחממים את שמן הזית בסיר עם תחתית כבדה. מוסיפים את הבצל והגזר הקצוצים ואם רוצים גם את השום ואת הסלרי. מערבבים ומאדים 4־5 דקות עד שהם מתרככים מעט. מוסיפים את הבשר הטחון והקצוץ. מתבלים במעט מלח ופלפל ואם רוצים מוסיפים גם אורגנו ועלה דפנה. מגבירים מעט את האש, מערבבים וממשיכים לטגן עד שהבשר עשוי ומתחיל להזהיב. אם צריך מוסיפים מעט שמן זית. אם בוחרים להוסיף יין, זה הזמן, כוס אחת בלבד. ועכשיו הכי חשוב לצמצם ולהספיג את היין לחלוטין לתוך תערובת הבשר, לפני שממשיכים.

2

מוסיפים את רסק העגבניות מדולל בכוס מים או את הפאסאטה, ויוצקים מים חמים עד לכיסוי הבשר. מכסים את הסיר, מביאים לרתיחה ומבשלים על אש קטנטנה בבעבוע עדין, מינימום שעה וחצי ורצוי יותר. עד כאן אפשר ואפילו רצוי להכין מראש. אם רוצים מוסיפים לרוטב, לקראת סיום הבישול, עלי בזיליקום או צ'ילי גרוס.

3

לפני ההגשה מחממים את הרוטב או חלק מהרוטב בהתאם לכמות הפסטה שמתכננים להגיש. אם הוא נעשה סמיך מדי מדללים אותו במעט מים רותחים. בכל מקרה טועמים ומוסיפים מלח או שמן זית אם צריך.

4

מבשלים את הפסטה במי מלח שתי דקות פחות מזמן ההכנה שרשום על האריזה. שומרים קצת ממי הבישול, מסננים את הפסטה ומצרפים אותה לרוטב. מערבבים ומבשלים את הפסטה בתוך הרוטב כ־5 דקות נוספות. אם יש צורך מוסיפים ממי הבישול. מגישים מייד.

המתכון מתוך ספרה של שרי אנסקי, "האוכל מוכן", הוצאת כתר, 226 עמ', 128 שקלים.