מתכון

רביולי עם שלוש מליות

בצק אחד עם שלושה מילויים שונים לבחירתכם, כל אחד מהמילויים מספיק לכמות אחת של בצק

71,443 בשלנים התעניינו במתכון זה
מאי 2021
רביולי בשלושה מילויים של שף מנה שטרום | צילום: מיכל רביבו
רביולי בשלושה מילויים של שף מנה שטרום | צילום: מיכל רביבו

כל המילויים צריכים להיות סמיכים יחסית ולא נוזליים, כדי שלא ירטיבו וידביקו את הבצק. לצורך ייבוש המילוי מומלץ להשתמש בפירורי לחם לפי הצורך.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק רביולי

למילוי גבינות

למילוי ארטישוק ותפוחי אדמה

למילוי סלק וגורגונזולה

אופן ההכנה

מכינים את בצק הרביולי

1

לשים את כל החומרים במיקסר באמצעות וו לישה או לשים ידנית, לקבלת בצק אחיד וחלק. עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעתיים לפחות. 

מכינים את מילוי הגבינות

2

מערבבים היטב את כל החומרים ומעבירים לשק זילוף.

מכינים את מילוי הארטישוק ותפוחי האדמה

3

מחממים שמן זית בסיר שטוח או במחבת בינונית ומטגנים שום וכרשה. מוסיפים קוביות תפוחי אדמה ותימין, ממליחים, מפלפלים ומערבבים היטב. מוסיפים יין לבן וממתינים שהאלכוהול יתנדף. מבשלים תוך כדי ערבוב כ־ 15 דקות, עד שתפוחי האדמה מתרככים. מוסיפים את הארטישוק, מערבבים ומבשלים 2 דקות, מערבבים ונפטרים מגבעולי התימין. טוחנים את תוכן הסיר באמצעות בלנדר מוט או במעבד מזון. מוסיפים פירורי לחם, מערבבים ומעבירים לשק זילוף. אפשר להוסיף לתערובת 2 כפות פרמזן מגוררת. 

מכינים את מילוי הסלק והגורגונזולה

4

טוחנים את כל החומרים במעבד מזון בפולסים קצרים ומעבירים לשק זילוף.

ממלאים ומעצבים את הרביולי

5

בעזרת סכין או קולפן ייעודי פורסים פרוסה עבה מהבצק. מרדדים את הפרוסה במכונת הפסטה – מתחילים בעובי הגדול ביותר ובכל פעם יורדים שלב. רצוי לקפל מדי פעם את יריעת הבצק ולהעביר אותה שוב במכונה כדי לקבל דף מלבני ארוך וסימטרי ככל האפשר. חוזרים על פעולת הרידוד עם כל הבצק, פרוסה אחר פרוסה.

6

למילוי הרביולי נדרשת תבנית שקעים ייעודית. מקמחים את התבנית ומניחים עליה עלה אחד של בצק. ממלאים את השקעים במילוי שבחרתם, מכסים ביריעה נוספת של בצק ועוברים עליו בעזרת מערוך. לאחר מכן הופכים את התבנית ומפרידים את הרביולי. בשיטת עבודה ידנית אפשר לקרוץ מהבצק עיגולים או מרובעים ולסגור אותם אחד־אחד. יש גם אביזרים הנקראים "חותמות", שבעזרתם אפשר לסגור את הרביולי.

7

לפני ההגשה מבשלים את הרביולי בשפע מי מלח רותחים 3־4 דקות. מוציאים מהסיר בעזרת כף מחוררת ומעבירים למחבת עם חמאה מומסת ומרווה או כל רוטב אחר שאתם אוהבים.

מתוך הספר "געגועים לאיטליה", הוצאה עצמית, 207 עמודים, 84 שקלים. הספר מגיע בגרסה כשרה ובגרסה לא כשרה.