מתכון

שניצל כרובית וגבינה

השניצלים האלה נחטפים כל כך מהר מהצלחת, ששווה מראש להכין כמות כפולה

23,250 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2022
שניצל כרובית וגבינה של זהר לוסטיגר בשן | צילום: דניאל לילה, סטיילינג: עמית פרבר
שניצל כרובית וגבינה של זהר לוסטיגר בשן | צילום: דניאל לילה, סטיילינג: עמית פרבר

השניצלים האלה נחטפו כל כך מהר מהצלחת, שהצטערתי שלא הכנתי כמות כפולה. אז כדי שלא תחזרו על הטעויות שלי, הכפלתי כמויות. אפשר לחסוך זמן ולהכין את הבלילה מראש, ורק לצפות ולטגן ממש לפני ההגשה. כאן הוספתי לתערובת השניצלים חרדל ואגוז מוסקט, וקיבלתי שניצלים מעודנים עם ניחוחות צרפתיים. אפשר לשחק עם התיבול לפי הטעם ולהוסיף קארי או גבינה כחולה – השמים הם הגבול (גיוונים – בסוף המתכון).

לגרסה נטולת גלוטן – משתמשים בציפוי לשניצלים ללא גלוטן.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לציפוי ולטיגון

אופן ההכנה

1

יוצקים מים לסיר גדול ומביאים לרתיחה.חולטים את פרחי הכרובית במים 3 דקות ומוציאים בעזרת כף מחוררת לקרש חיתוך. חשוב להימנע מבישול יתר כדי שהכרובית תשמור על המרקם הנגיס שלה. היא תמשיך להתבשל קצת מהאדים ומהטיגון או מהאפייה של השניצלים.

2

קוצצים את הכרובית ומעבירים לקערה. מוסיפים ביצים טרופות, קמח, גבינת פטה או בולגרית, מלח, פלפל שחור, חרדל ואגוז מוסקט ומערבבים היטב בידיים לקבלת תערובת אחידה. לחלופין, מרסקים את כל החומרים במעבד מזון בפולסים. נזהרים מעיבוד יתר, שיהפוך את התערובת למחית. אם התערובת נוזלית מדי, מוסיפים מעט קמח, ואם היא יבשה, מוסיפים עוד ביצה. מכסים את הקערה ומעבירים למקרר לחצי שעה להתייצבות. הבלילה נשמרת במקרר עד 3 ימים.

3

בידיים רטובות יוצרים לביבות שטוחות באורך 6־7 ס"מ. טובלים כל לביבה בצלחת עם פירורי לחם או פנקו או ציפוי ומניחים במגש.

4

מחממים שמן זית בגובה 2 ס"מ במחבת רחבה ועמוקה 3־4 דקות על להבה בינונית. מטגנים שניצל אחד לניסיון, טועמים ומתקנים תיבול. מטגנים את יתר השניצלים 2 דקות מכל צד, עד הזהבה, ממש כמו שניצל רגיל.

5

מעבירים לצלחת מרופדת בנייר סופג. אוכלים חם.

6

השניצלים המטוגנים נשמרים במקרר עד 5 ימים או במקפיא עד חודש.

באותה שיטה מכינים:

  • שניצל כרובית מקסיקני: מחליפים את הגבינות, החרדל ואגוז המוסקט ב־100 גרם צ'דר, 1/2 כפית פפריקה מעושנת וכף כוסברה קצוצה.
  • שניצל כרובית של גדולים: מחליפים את הגבינות, החרדל ואגוז המוסקט ב־100 גרם גבינה כחולה, כף עירית ו־2 כפות אגוזי מלך קצוצים.
  • שניצל כרובית ים תיכוני: מחליפים את המוצרלה, החרדל ואגוז המוסקט ב־50 גרם זיתי קלמטה, כפית אורגנו יבש ו־1/4 כפית פלפל צ'ילי יבש גרוס.

המתכון מתוך הספר "לאכול טוב יותר" של זהר לוסטיגר בשן, הוצאה עצמית, 288 עמ', 148 שקלים. הספר זמין לרכישה באתר: zoharlustiger.com

"לאכול טוב יותר" | מאת: זהר לוסטיגר בשן
"לאכול טוב יותר" | מאת: זהר לוסטיגר בשן