מתכון

שרימפס מקומי וזיתים

שרימפס קריסטל מקומיים ומתוקים, שמתבשלים קלות בשמן זית עם פפריקה מעושנת, זיתים ועגבניות מגוררות

6,314 בשלנים התעניינו במתכון זה
ינואר 2020
שרימפס מקומי וזיתים של אלי שטיין. צילום: דן לב | סגנון: דלית רוסו
שרימפס מקומי וזיתים של אלי שטיין. צילום: דן לב | סגנון: דלית רוסו

אל תשכחו להצטייד בחלה מתוקה לניגוב כל הרוטב הטעים הזה מהצלחת. חשוב להיזהר מבישול יתר של השרימפס וגם משימוש מופרז במלח כיוון שהזיתים מספיק מלוחים.

להגשה מומלץ להוסיף ½1 כפות פירורי זיתים מיובשים
הפירורים האלה הם סוג של מלח-זיתים, שיכול לשדרג כל מנה בטעמי אוממי חזקים — ממטבל גבינה (כפי שתמצאו במתכון לעיל) ועד תיבול חזה עוף או דג: מפזרים כוס זיתים שחורים מגולענים בתבנית מרופדת בנייר אפייה ומייבשים בתנור כל הלילה ב-70 מעלות. בבוקר קוצצים דק-דק לקבלת פירורים (בשלב זה הם כמעט יתפוררו מעצמם). מעבירים לצנצנת ושומרים במזווה אפילו כמה חודשים. אם במהלך התקופה הזו הזיתים תופסים לחות, אפשר לייבש אותם בתנור ב-70 מעלות במשך שעה והם יחזרו למצב הרצוי.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

להגשה

אופן ההכנה

1

מחממים מחבת כבדה על להבה בינונית. מוסיפים שמן זית, שום, פפריקה מעושנת וזרעי כוסברה ומחממים כמה שניות עד שהשמן מאדים והשום מזהיב מעט (זהירות - שלא יישרף). מוסיפים מעט אורגנו (שומרים כמה עלים בצד לקישוט) ומטגנים כמה שניות.

2

מוסיפים זיתים ירוקים וסוכר ומערבבים בעדינות כדקה עד שהסוכר נמס והזיתים תופסים את הרוטב. מוסיפים 2 כפות עגבניות מרוסקות (את השאר שומרים לסוף) ומניעים בעדינות את המחבת לערבוב כחצי דקה.

3

מוסיפים שרימפס, מתבלים בפלפל שחור ומעט מלח ומבשלים כ- 1/2 דקה. הופכים את השרימפס בתוך המחבת, מתבלים שוב, מוסיפים מים ומבשלים עוד דקה-שתיים עד שהשרימפס משנים את צבעם.

4

מוסיפים מיץ לימון טרי, מערבבים בעדינות ומורידים מהכיריים. מתקנים תיבול במידת הצורך.

להגשה

5

מערבבים גבינת שמנת עם לבנה וכף פירורי זיתים מיובשים ומורחים על הדפנות של צלחת קעורה. יוצקים את השרימפס עם כל תוכן המחבת למרכז הצלחת ומוסיפים מעט מרסק העגבניות ששמרנו. מעטרים בעלי כוסברה, קליפת לימון מגוררת ומעט פירורי זיתים מיובשים. מגישים עם חלה טרייה.