מתכון

תבית צלעות כבש ואורז עגול

הכבש מאוד אוהב בישול ארוך - במהלכו טעמיו מתמוססים היטב אל תוך התבשיל

29,775 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2019
תבית צלעות כבש ואורז עגול של ארז קומרובסקי | צילום: בן יוסטר
תבית צלעות כבש ואורז עגול של ארז קומרובסקי | צילום: בן יוסטר

חלקכם בוודאי מרימים עכשיו גבה ושואלים: בישול ארוך? לא חבל על צלעות של כבש? לא יותר עדיף לשים על הגריל? התשובה כמובן טמונה בשם המתכון – הרעיון הוא לא להשתמש בטלה עול ימים, אלא בכבש בוגר, שהבישול מיטיב איתו (אבל לא כבש מזן בלאדי, שהריח שלו מאוד דומיננטי). שימו לב: כאן נקטתי בשיטת השריה אלטרנטיבית: במקום לילה שלם השריתי את האורז חצי שעה בלבד במים רותחים.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לשימון הסיר

לתערובת התבלינים

אופן ההכנה

1

כותשים את התבלינים במכתש ועלי או במטחנת תבלינים (אם כותשים בעלי ומכתש, מוציאים את גרגרי ההל מהתרמיל ומסלקים את התרמילים).

2

מחממים מחבת עם שמן זית ומטגנים בצל כ- 12-10 דקות להזהבה יפה.

3

מערבבים אורז עם דלעת, הבצל המטוגן, זרש, מלח וחצי מכמות תערובת התבלינים.

4

מחממים תנור ל- 150 מעלות.

5

משמנים תחתית של סיר ברזל גדול במעט שמן ומרפדים בשכבה בעובי 2 ס"מ של תערובת האורז. מצפים צלעות כבש ביתרת תערובת התבלינים ומניחים חלק מהן על האורז. מכסים בשכבה נוספת של אורז ושוב מניחים שכבה של צלעות. חוזרים על הפעולה עד שכל הצלעות והאורז בסיר. מסיימים עם שכבת אורז. יוצקים לסיר 3/4 כוס מים רותחים ומניחים נייר אפייה צמוד לאורז. עוטפים את מכסה הסיר ברדיד אלומיניום (כדי לשמור על האדים) וסוגרים.

6

אופים כשעתיים, מורידים את הטמפ' ל- 110 מעלות ואופים לילה שלם. מדי כמה שעות בודקים את התבשיל, ואם הוא יבש מאוד מוסיפים 1/2 כוס מים רותחים.