מה חדש?

חדשות האוכל: 7 דברים שחייבים לטעום השבוע

ג'פריס. צילום: גיל אבירם
ג'פריס. צילום: גיל אבירם

חלל אירוח וקולינריה חדש בירושלים, מנות דגים ב-27 שקלים ופרלינים מיוחדים על בסיס וויסקי. כל מה שטעים השבוע

3 בפברואר 2022

1. להתענג על פרלינים של שוקולד ואלכוהול

נדירים הדברים שאנחנו אוהבים יותר משוקולד, ואם מדובר בשוקולדים שמשלבים אלכוהול איכותי – השמחה אפילו גדולה עוד יותר. מיזם מיוחד של מותג הוויסקי The Macallan איגד כמה שוקולטיירים מובילים לטובת מארז פרלינים אחד בו 25 פרלינים. השוקולייטרים איקה כהן, אלי טראב, אורה שביט, עודד מקסימוב ודוד זרביב יצרו, כל אחד בנפרד, ארבעה פרלינים המייצגים אותם, את שפתם ואת סיפורם האישי. בנוסף, יצר כל אחד מהם פרלין אחד בהשראת הוויסקי החדש של מקאלן – The Macallan Rich Cacao, שמבוסס, באופן טבעי, על קקאו. מדובר במהדורת מוגבלות לגמרי, אז לא להתנפל על הכל בבת אחת.

מתי: עד ה-14.2

איפה: רכישה בנקודות שונות ברחבי הארץ, פרטים כאן 

גם מתוקים הם סוג של נחמה פופ אפ שוקולד מקאלן. צילום: אפיק גבאי
גם מתוקים הם סוג של נחמה פופ אפ שוקולד מקאלן. צילום: אפיק גבאי

2. להתרשם מקולינריה ירושלמית עכשווית

ירושלים מתחדשת השבוע לא רק בשלג, אלא גם בבית חדש ליצירה קולינרית מקומית. מאחורי המיזם Aso.studio.salon עומד איש האוכל אייל אסולין – שמבשל ומארח ארוחות פרטיות כבר מגיל 16 (!), שהתקיימו בעיקר בבתי הלקוחות. עתה, הוא פותח מקם משלו שיפעל בערבי רביעי, חמישי ומוצאי שבת ויגיש תפריט משתנה מדי שבוע בהתאם לעונה, חומרי הגלם ומצב הרוח. השראותיו הקולינריות של אסולין מגיעות מהמזרח התיכון (בהרבה מקרים בדגש על עירו, ירושלים), ממסורות משפחתיות ומתשוקות קולינריות אישיות, ואת כל זה ילווה תפריט יין מכל העולם. בימי שישי יפעל המקום במתכונת של בר יין עם מנות לאכילה במקום ומעדנייה, עם מוצרים שהם מייצרים במקום לצד כאלה של יצרנים מקומיים.

מתי: רביעי, חמישי ומוצ"ש 19:00-00:00, שישי 10:00-16:00

איפה: רח' ינאי 3, ירושלים. פרטים והזמנות כאן

ירושלים מתחדשת Aso.studio.salon של אייל אסולין. צילום: איתמר גינצבורג
ירושלים מתחדשת Aso.studio.salon של אייל אסולין. צילום: איתמר גינצבורג

3. לקפוץ לפלורנטין ולחוש עצמנו בשיקגו

במעבר חד מירושלים לפלורנטין ומאירוח פרטיים לאוכל רחוב: ג'פריס הוא מקום חדש שנפתח בשכונה הדרומית בעיר בחודש האחרון, והוא מבוסס על 'אמריקן סאב' ונקניקיות. אם גם אתם תהיתם מה זה אמריקן סאב, אנחנו פה כדי להסביר שאלה פשוט כריכים המבוססים על בשר וגבינה, השילוב האמריקאי האולטימטיבי שעדיין לא מאוד נפוץ בארץ (מטעמים ברורים). את המקום פתחו שני חברי ילדות שהיו שותפים לדירה לפני 16 שנים בשיקגו. אחרי שחזרו ארצה החליטו להביא איתם את טעמי הסטריט פוד האמריקאי, עם הקפדה על חומרי הגלם כמו לחם מחמצת או קסטן בריוש לצד רטבים ותוספות שהם מכינים במקום. התפריט כולל קלאסיקות אמריקאיות כמו גריל צ'יז סנדוויץ', סנדוויץ' מק אנד צ'יז, סנדוויץ' חמאת בוטנים וריבה עם אווז, פילי צ'יז סטייק, סלופי ג'ו ועוד, לצד קוקטיילים (במחיר 35 שקלים – עובדה ששווה התייחסות) וצ'ייסרים לאורחים.

מתי: ראשון עד שבת

איפה: ג'פריס

רוצים להכין בעצמכם? יש לנו מתכונים לסלופי ג'ו וגם לפילי צ'יז סטייק

עוד אוכל אמריקאי? בבקשה

המושחת החדש בשכונה ג'פריס בפלורנטין. צילום: גיל אבירם
המושחת החדש בשכונה ג'פריס בפלורנטין. צילום: גיל אבירם

4. לטעום מנות חורפיות עם ירקות שורש

מסעדת פופה בתל אביב עברה לאחרונה כמה שינויים משמעותיים, כולל החלפת השף. השף הנוכחי, ליאור כהן, ששימש בעבר כסו-שף במסעדה, רקח לאחרונה תפריט המבוסס על שורשים, לרגל החורף בו אותם ירקות הם בשיאם. שורש הסלרי, הארטישוק הירושלמי, הקולרבי, השומר וכל שאר ירקות השורש של החורף מקבלים מקום של כבוד, בין אם כחומר הגלם העיקרי במנה או כתוספת. בין המנות בתפריט אפשר למצוא ארטישוק ירושלמי על גחל, קרם שורשים, זיתי טאסוס, חמאה חומה וגבינת עומר; כרובית אלמוגים עם בייבי שומר, אפונת גינה ושקדים פרוסים או צלעות בייבי טלה עםקרם שורשים, תרד ממולא צוואר טלה, וציר עוף חום. החל מהשעה 23:30 עוברת המסעדה לתפריט לילה שונה וקליל יותר, עם קוקטיילים שמותאמים לאווירה.

מתי: שני עד שבת

איפה: פופה

כל מתכוני ירקות השורש שלנו

עמוק באדמה תפריט שורשים במסעדת פופה. צילום: ליאור כהן
עמוק באדמה תפריט שורשים במסעדת פופה. צילום: ליאור כהן

5. להתאהב בקולינריה גלילית

עוד מעט בטח תוצפו באינסוף הצעות רומנטיות יותר ופחות לרגל ולנטיינז דיי, ואנחנו אומרים – אם כבר לחגוג – אז בואו נשקיע. בגליל יחגגו בשבוע הבא את שבוע "אהבה בצלחת", במסגרתו יתקיימו אירועים קולינריים, ארוחות וסדנאות – כולם ברוח רומנטית. אם, למשל, רציתם ללמוד איך יוצרים ציורים בקצף של הקפה, אם חשקתם בהכנת פרלינים זוגית, אם אתם רוצים להעמיק אל המטבח הדרוזי או אם בא לכם להכין כנאפה – כל אלה יתקיימו במהלך השבוע, לצד ארוחות רומנטיות מושקעות בהשראות מטבחים שונים. אנחנו כבר מתניעים לכיוון צפון.

מתי: 14-25.2

איפה: ברחבי הגליל המערבי, פרטים והזמנות באתר עמותת זמן גליל מערבי

אם אתם כבר שם – עוד מסעדות בגליל

חוגגים אהבה בגליל ארוחה בחוות חום בגליל המערבי. צילום: אסף רונן
חוגגים אהבה בגליל ארוחה בחוות חום בגליל המערבי. צילום: אסף רונן

6. ליהנות ממנות דגים במחירים חד פעמיים

מסעדת שצ'ופק, אחת ממסעדות הדגים הותיקות והאיקוניות בעיר בפרט ובארץ בכלל – חוגגת החודש 27 שנות פעילות – בהחלט הישג יוצא דופן בסצנת הקולינריה המקומית. לרגל החגיגות יוצע במסעדה במהלך כל חודש פברואר תפריט מיוחד של מנות ראשונות, קינוחים ויינות –  ב-27 שקלים בלבד, מחיר בו קשה כבר לרכוש בירה בעיר. בין המנות הראשונות שבתפריט המוזל תוכל למצוא קלמרי סגול על הפלנצ׳ה, שרימפס מטוגן, מעורב של דגי ים ומרק אפונה עם פורל מעושן. בתפריט הקינוחים המוזלים – הבוואריה המפורסמת של המסעדה, קראק פאי או קרם ברולה וגם ביינות יהיה מבחר לא מבוטל. בקיצור – ארוחה קלילה של ראשונה, קינוח וכוס יין בפחות מ-100 שקלים? קנינו.
מתי: עד סוף פברואר
איפה: שצ'ופק
מועדון ה-27 יום הולדת לשצ'ופק. צילום: שי נייבורג
מועדון ה-27 יום הולדת לשצ'ופק. צילום: שי נייבורג

7. לתמוך במיזם קולינרי מסקרן

בשנים האחרונות פיתח השף רונן אביחייל שמן מעורב בצל – עניין שיחסוך לכם את טיגון הבצל שאיתו מתחילים כמעט כל מנה. השמן מעניק את הטעם והארומה של הבצל, וחוסך את החיתוך והטיגון (והדמעות). את הנוסחה הסודית הוא שומר לעצמו, ובימים אלה הוא מגייס כסף למיזם באמצעות קמפיין הדסטארט, במסגרתו תוכלו גם לרכוש את השמן במחיר משתלם, לצד תשורות נוספות שהוא מציע. ואת הדמעות תשמרו לדברים שבאמת ראויים להן.

מתי: עד אמצע פברואר

איפה: תומכים כאן