חדשות האוכל: 9 דברים שמוכרחים לטעום השבוע

סאן יאנג. צילום: בן יוסטר
סאן יאנג. צילום: בן יוסטר

האסייתית החדשה והמבטיחה בתל אביב, יום הולדת לקופי בר והבראנצ' שחייבים לטעום בשרון. תפתחו יומנים

1 באוגוסט 2021

1. להצפין למסעדה חדשה בגליל

מסעדות חדשות ממשיכות להפתח כמו פטריות אחרי המגיפה, והפעם אנחנו מתחילים בגליל: אל אסאדור, שנפתחה בירכא, היא מסעדת טאבון גלילית של השף שאדי בשארה. בתפריט רקח בשארה מנות המבוססות על חומרי גלם של המטבח הגלילי, שרובם מגיעים ממגדלים ויצרנים מקומיים, קטנים ומשפחתיים. בתפריט אפשר למצוא מנות כמו קבב גלילי מבשר בקר וטלה במעטפת בצק אפוי בתנור, מנסף גלילי עם נתחי כבש, מחמר עוף עם בצל וסומק ושישברק וקובה במילוי בשר טלה עם רוטב יוגורט חם. נשמע לנו כמו משהו ששווה את הנסיעה.

מתי: כל יום, 9:00-24:00

איפה: אל אסאדור

פותחים שולחן אל אסאדור. צילום: דני יוסיפוב
פותחים שולחן אל אסאדור. צילום: דני יוסיפוב

2. לבדוק את האסייתית החדשה בעיר

ובחזרה לתל אביב: החודש אנחנו מתחדשים גם במסעדה אסייתית החדשה – סאן יאנג. המסעדה, מבית קבוצת פו סושי וקיסו ממוקמת במלון הבוטיק החדש INK  שברחוב ברנר. החלל מעוצב ונעים עם ניחוחות של וייב ניו יורקי, ועל התפריט אמון השף אלעד פיניש (לשעבר השף התפעולי של יפו־תל אביב). הדגש במקום הוא על דגים נאים וסושי (מומלץ במיוחד רול למון טוויסט, שמורכב מספייסי טונה, אושינקו ולימון). בגזרת העיקריות תוכלו למצוא בר ים נהדר בציר חמאת מיסו ומנות כמו צלעות טלה וקריסטל שרימפס. ואם אתם כבר שם, פרגנו לעצמכם גם אחד מהקוקטיילים המעולים.

מתי: כל יום 18:00-23:00

איפה: סאן יאנג

מלון בוטיק, סושי וקוקטיילים – הבילוי המושלם סאן יאנג. צילום: גלי איתן
מלון בוטיק, סושי וקוקטיילים – הבילוי המושלם סאן יאנג. צילום: גלי איתן

3. לסעוד אל מול נוף חומות ירושלים

גם בירושלים מתחדשים: במלון מצודת דוד נפתחה בשבוע שעבר ורנדה, מסעדה חדשה וכשרה של השף אבירם חיוקה. חיוקה, שעבד תחת שפים כמו מאיר אדוני ועזרא קדם והשתתף בעונה הראשונה של משחקי השף, בנה תפריט המבוסס על התרבות וההיסטוריה של העיר, וכולל מנות כמו "קאדה סיסקה" – מאפה כורדי ממולא בשר בקר בבישול ארוך עם איולי חמוסטה; שקדי עגל עם חציל, פלפל חריף, כוסברה, טחינה שחורה ועמבה; ארצ'יני ירושלמי (ורסיה על קובה אורז במילוי פטריות) וטרטר דג בתיבול מקומי לצד מטבל מלפפונים וסלט קישואים נא. ואת כל אלה תוכלו לאכול בטראסה היפה של המלון, שצופה על חומות העיר העתיקה.

מתי: ראשון־חמישי, 18:00-23:00

איפה: ורנדה, מלון מצודת דוד

מול חומות העיר העתיקה טרטר ים במסעדת ורנדה. צילום: אנטולי מיכאלו
מול חומות העיר העתיקה טרטר ים במסעדת ורנדה. צילום: אנטולי מיכאלו

4. לעשות סיבוב בשרונה מרקט המתחדש

עוד התחדשויות, הפעם שתיים כאלה בשרונה מרקט: הראשונה היא ציונה קפה, המסעדה הכי מצליחה שיצאה מנס ציונה, פותחת סניף בעיר הגדולה עם מבחר מנות הדגל שלה, חלקן מלוות אותה מיום פתיחתה לפני שמונה שנים, למשל: ארטישוק בגריל ותפוחי אדמה שרופים בתנור של פיצה על מצע איולי שמנת חמוצה; ניוקי סלק וסלט אולימפוס המפורסם שלה (המון ירוקים, גבינת ברי וויניגרט אגסים). בעוד שציונה שם כדי להישאר, המתארחת השנייה במרקט היא לזמן מוגבל – הקונדיטורית רחלי ור ניר, זוכת הריאליטי "הקינוח המושלם", פותחת השבוע חנות פופ אפ עם הקינוחים איתם כיכבה בתכנית, ביניהם גם שניים מיוחדים שמבוססים כולם על הליקר שאני הכי אוהבת (ובטח גם אתם, תודו) – בייליס אייריש קרים. האמת, נשמע מדהים.

מתי: ראשון־שישי, 3-17.8 (הפופ אפ)

איפה: שרונה מרקט

מה עוד אנחנו צריכים בחיים? פופ אפ של הקונדיטורית רחלי ור ניר. צילום: שירן כהן שי
מה עוד אנחנו צריכים בחיים? פופ אפ של הקונדיטורית רחלי ור ניר. צילום: שירן כהן שי

5. לנשנש טוסטים במילויים מפתיעים

נכון שאתם שואלים את עצמכם כל יום איך עוד אפשר לחדש בטוסטים? טוב גם אם אתם לא, מסתבר שיש כאלה שחשבו על זה בשבילכם. המנה המאוד בסיסית לכאורה עוברת שדרוג מסקרן ב"אשתי" – דוכן אוכל חדש שפתחו אנשי קבוצת הסן רמו (קזינו סן רמו, מרגוזה, איטלקיה בפשפשים). כמו כל שאר מקומות הקבוצה גם הוא ממוקם ביפו, ותוכלו למצוא בו מנות כמו טוסט חריימה, טוסט עם נקניקיית מרגז מפורקת, טוסט גבינת קשיו וירקות קלויים ומבחר נאה של גזוזים על בסיס פירות ועשבי תיבול טריים, שכל אחד מהם יכול גם להפוך לקוקטייל.

מתי: כל יום 13:00-00:00

איפה: אשתי

מאנצ' לגיטימי טוסטים של אשתי. צילום: יפית שמחה
מאנצ' לגיטימי טוסטים של אשתי. צילום: יפית שמחה

6. ללגום יינות לבנים על הים

120 סוגים שונים של יינות לבנים, סמוקים ומבעבעים יחכו לכם השבוע במסגרת פסטיבל "White" במרינה הרצליה. זוהי השנה ה-13 בה מתקיים הפסטיבל שחוגג את היין הלבן, זה שעד לא כל כך הרבה שנים לא היה אלמנטרי בתרבות השתייה בארץ בכלל. היום המצב שונה, ובקיץ רובנו מעדיפים לשתות לבנים, אז הנה ההזדמנות שלנו להכיר את רוב היקבים הגדולים והקטנים שמייצרים כאלה. בין אלה שאפשר יהיה לטעום את מרכולתם בפסטיבל: בנימינה, ברקן, טפרברג, עמק האלה, שילה, דלתון ועוד, וגם יינות לבנים מיובאים ממדינות שונות בעולם. כל זה לצד דוכני אוכל והופעות מוזיקה חיות. לחיים.

מתי: 4-5.8

איפה: מרינה הרצליה. רכישת כרטיסים באתר איש הענבים 

תמזגו לנו עוד כוס בבקשה פסטיבל White. צילום: תום גץ
תמזגו לנו עוד כוס בבקשה פסטיבל White. צילום: תום גץ

7. לחגוג 27 למסעדה אהובה

הקופי בר, המסעדה הראשונה של רשת R2M, חוגגת 27 שנות פעילות. זה אמנם לא תאריך עגול, אבל כשיש סיבה למסיבה – למה לא לחגוג? המוסד מבית רותי ומתי ברודו אותו מוביל היום השף אוהד סלומון יארח במהלך אוגוסט שפים מערים שונות ומטבחים שונים בארץ – כל פעם לערב מיוחד אחד בלבד. הראשונה תהיה השפית והמסעדנית לונא זרייק ממסעדת לונא ביסטרו בנצרת, שתביא איתה העירה את המטבח הסורי נצרתי שלה עם מנות כמו שייח אל מחשי – קישואים על מצע של פריקי מעושנת עם צלע טלה; סינטה ממולאת בעלי גפן; מקלובה (טבעונית אפילו), מעמולים לקינוח ועוד. לא כדאי לפספס.

מתי: 9.8

איפה: קופי בר

8. לדגום את הבראנצ' החדש בשרון

רגע לפני הקורונה נפתחה שוקרייה – מסעדת שוק חדשה של השף ניר שלמור בהוד השרון. אבל כמו כל השאר, היא נאלצה לסגור את שעריה. עכשיו היא פתוחה שוב ומשיקה בראנצ' חדש ובשרי מאוד בימי שישי (לא רק בבוקר בכלל, עד השעה 15:00). הבראנצ' כולו מבוסס על ביצים, שאנחנו רגילים לאכול פה בבוקר, ובשר, שאנחנו פחות רגילים. וכן, יש הרבה בשר. בתפריט הבראנצ' אפשר למצוא מנות כמו כבדים ובצל ברוטב יין על ביצה בקן, נקניקיות מרגז עם מקושקשת והום פרייז, קציצות דג ברוטב חריימה חריף על בריוש קלוי, וסטייק סינטה עם שתי ביצי עין ופירה בטטה. בקיצור – פנו לעצמכם זמן לשנ"צ ארוך אחרי.

מתי: שישי, 10:00-15:00

איפה: שוקרייה

בשר, ביצים ואחר כך שנ"צ בראנצ' בשוקרייה. צילום: אפיק גבאי
בשר, ביצים ואחר כך שנ"צ בראנצ' בשוקרייה. צילום: אפיק גבאי

9. לתמוך בספר מתוק במיוחד

דרור כהן, שאתם בטח מכירים כפיינליסט מהתכנית "הקינוח המושלם", הוא מהנדס תוכנה ביום וקונדיטור בלילה. אתר המתכונים שלו "בייקרי 365" הוא אחד הפופולריים בתחום האפייה והקונדיטוריה, ובימים אלה הוא עובד על ספר שיאגד מתכונים מתוכו לצד מתכונים חדשים. בכל אחד מפרקי הספר מתארח חבר – שף או קונדיטור – כמו ישראל אהרוני, מיקי שמו או קרן קדוש. בחודש הקרוב מגייס כהן כסף לטובת הפקת ספר ראשון, ואם אתם רוצים לתמוך, לקבל ספר לפני כולם (פלוס תשורות אחרות מהרשימה) וללמוד להכין את הקינוחים הנהדרים שלו – זה בדיוק הזמן.

איפה: בעמוד ההדסטארט

אתם בטוח רוצים להכין כזו בבית מתוך הספר של דרור כהן, בייקרי 365. צילום: רונן מנגן; סטיילינג: עמית פרבר
אתם בטוח רוצים להכין כזו בבית מתוך הספר של דרור כהן, בייקרי 365. צילום: רונן מנגן; סטיילינג: עמית פרבר