ללא גלוטן

ארפס ונצואליניים

דצמבר 2018
2 דירוגים
ארפס של שף קונדיטור ליאור משיח. צילום: אמיר מנחם; סטיילינג: ענת לבל
ארפס של שף קונדיטור ליאור משיח. צילום: אמיר מנחם; סטיילינג: ענת לבל

כמו הפיתה שלנו, רק מקמח תירס: חוצים באמצע וממלאים בכל מיני מילויים

את הארפה המסורתית מכינים מארבעה מרכיבים בלבד: מים, שמן, מלח וקמח תירס ולכן היא מתאימה מאוד גם עבור הנמנעים מגלוטן. ישנם סוגי קמח תירס רבים – במתכון זה השתמשנו בקמח תירס דק, שאפשר להשיג ברוב רשתות השיווק ובחנויות טבע. אפשר להשתמש גם בקמח "מסה" המיועד לטורטיות או בקמח תירס שמיועד לארפה – אפשר להשיגם בחנויות מתמחות (כמו טרז פזוס). הבצק ייראה בהתחלה מאוד גולמי – אל תפחדו לעבוד איתו, הוא יותר מגובש ממה שנדמה.

החומרים
ליצירת רשימת קניות - יש לסמן את המצרכים החסרים

ליצירת רשימת קניות - יש לסמן את המצרכים החסרים
שלחו את רשימת הקניות במייל לוח מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מערבבים בקערה מים, שמן ומלח עד שהמלח נמס. מוסיפים בהדרגה את הקמח, לאט לאט ותוך כדי ערבוב כדי להימנע מהיווצרות גושים. ממשיכים לערבב עד לקבלת בצק אחיד, לח אבל לא רטוב ולא יבש מדי. אם הבצק יבש מוסיפים כף מים ומערבבים. יוצרים מהבצק כדור, מכסים ומניחים בצד ל־10 דקות.

2

מחלקים את הבצק ל־8 חלקים, מכדררים ויוצרים מכל כדור דסקית בעובי של כ־1 ס״מ.

3

מברישים רשת גריל או מחבת במעט שמן, מלהיטים, מניחים את הארפס ומטגנים 5־6 דקות מכל צד עד שהארפס משחימים. מסירים מהאש, עורמים את הארפס ומצננים.

4

 לאחר הצינון אפשר לחצות את הארפס כמו פיתה ולמלא במה שאוהבים.