מתכון

גספצ'ו שרי ואפרסק עם פנקוטה קישואים

מרק קר ומרענן שמשלב כפילוסופיית בישול חומרי גלם שגדלים באותו מקום באותה עונה

4,135 בשלנים התעניינו במתכון זה
יוני 2021
גספצ'ו שרי צהובות ואפרסק עם פנקוטה של שף אדר לוטן | צילום: אנטולי מיכאלו
גספצ'ו שרי צהובות ואפרסק עם פנקוטה של שף אדר לוטן | צילום: אנטולי מיכאלו

"מנה שנולדה מתוך הפילוסופיה שלי לשלב במנה חומרי גלם שגדלים באותו מקום באותה עונה. תוספת הפרי בגספצ'ו משתנה בהתאם לעונה ומאזנת ללא תוספת סוכר את החמיצות הטבעית של המרק. פנקוטת היוגורט מוסיפה פרשיות שכיף לפגוש בביס הצונן, אבל אפשר להגיש את הגספצ'ו גם ללא הפנקוטה או להחליף אותה בכף יוגורט".

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לגספצ'ו עגבניות ואפרסק

לפנקוטה קישואים

להגשה

אופן ההכנה

מכינים את הגספצ'ו

1

טוחנים את כל חומרי הגספצ'ו בבלנדר 6־7 דקות לתערובת אחידה וסמיכה. מסננים לקערה דרך מסננת צפופה ומעבירים למקרר ל־30 דקות לפחות. את הגספצ'ו אפשר להכין יום מראש.

מכינים את הפנקוטה

2

מבשלים בסיר שמנת, קישואים ועלי זעתר על להבה נמוכה, עד שהקישואים מתרככים לחלוטין. מקפידים לא להגיע לרתיחה. מעבירים את תכולת הסיר לבלנדר, טוחנים לתערובת חלקה ומעבירים לקערה דרך מסננת צפופה.

3

מערבבים ג'לטין ומים בקערה קטנה ומניחים בצד לדקה־שתיים. מוסיפים את הג'לטין לתערובת הקישואים והשמנת החמה ומערבבים עד שהוא נמס לגמרי.

4

מחזירים את תערובת הקישואים לבלנדר, מוסיפים יוגורט וטוחנים שוב. מעבירים לתבנית עמוקה, עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר ל־3 שעות או עד שהפנקוטה מתייצבת.

מרכיבים את המנה ומגישים

5

שורפים קישואים ונקטרינה על הלהבה הגדולה בכיריים (רצוי לרפד אותה בנייר אלומיניום) או על מנגל מכל הצדדים, עד שקליפתם משחירה אך הם נשארים מוצקים. מקררים לטמפרטורת החדר וחותכים גס. מערבבים בקערה עם בצל ירוק, שומר ונענע ומתבלים בשמן זית, מלח ופלפל.

6

מוציאים כף פנקוטה בתנועה סיבובית (כמו כדור גלידה) ומעבירים לצלחת הגשה. יוצקים מסביב את הגספצ'ו, עד שהוא מגיע ל־4/3 מגובה הפנקוטה, מניחים במרכז מעט סלט ומגישים.