מתכון

מלפפונים שרופים עם ריקוטה ביתית

מנה משגעת שמשלבת מתיקות המלפפונים, חמיצות הוויניגרט ושומניות הריקוטה

15,104 בשלנים התעניינו במתכון זה
יוני 2021
מלפפונים שרופים עם ריקוטה ביתית של שף אדר לוטן | צילום: אנטולי מיכאלו
מלפפונים שרופים עם ריקוטה ביתית של שף אדר לוטן | צילום: אנטולי מיכאלו

הטעם השרוף שמתקבל מחריכה על גריל הוא האוממי של הישראלים. מתיקות המלפפונים, חמיצות הוויניגרט ושומניות הריקוטה מאזנים ומעגלים אותו.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לוויניגרט מי מלפפונים

לריקוטה ביתית

להגשה

אופן ההכנה

מכינים ויניגרט מי מלפפונים

1

טוחנים בבלנדר מלפפון, שן שום וכף מים לתערובת אחידה. מסננים לקערה גדולה דרך מסננת צפופה. מוסיפים לקערה את יתר החומרים ומערבבים.

מכינים מלפפונים שרופים

2

שורפים מלפפונים על הלהבה הגדולה בכיריים (רצוי לרפד אותה בנייר אלומיניום) או על מנגל, עד שקליפתם נחרכת מכל הצדדים, אך המלפפונים נשארים מוצקים. מקררים בטמפרטורת החדר וחותכים לאורך לרבעים. מעבירים לקערת הוויניגרט ומשרים במשך 10 דקות. מסננים ושומרים בנפרד את המלפפונים ואת הוויניגרט.

מכינים את הריקוטה

3

מבשלים חלב, שמנת ומלח על להבה נמוכה 7־10 דקות, עד שהתערובת מגיעה ל־80 מעלות )היא אמורה להיות חמה אך לא רותחת, ואפשר להכניס לתוכה אצבע(. מוסיפים חומץ ומערבבים בעדינות עד שהתערובת מתפרקת למוצקי חלב ומי גבינה. מסירים מהלהבה ומשאירים בסיר 10 דקות נוספות. בעזרת כף מחוררת מעבירים את ענני הריקוטה מהסיר למסננת צפופה מרופדת בבד חיתול ומנקזים נוזלים כ־30 דקות, לקבלת ריקוטה רכה.

4

מניחים את המלפפונים השרופים בצלחת הגשה ויוצקים מעל 3־4 כפות ויניגרט. מסדרים בין המלפפונים 3 תלוליות ריקוטה, מפזרים עלי נענע, בזיליקום, מלח ופלפל שאטה ומגישים.