מתכון

מרק עוף לחם

הכמויות במתכון גדולות מאד - אם אין סיר גדול דיו אפשר לקצץ בכמויות כדי שיהיה מספיק מקום למים

5,706 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2019
מרק עוף לחם של שף ארז קומרובסקי. צילום: שני בריל
מרק עוף לחם של שף ארז קומרובסקי. צילום: שני בריל

מספרים על טארט טאטן, מהמנות האהובות עליי, שנולדה עקב טעות במטבח. בדיעבד מבינים שקרה שם משהו נכון. זה גם הסיפור של המרק הזה. רציתי לעשות חלת מרק עוף אז החלפתי את המים בבצק במרק עוף. מכיוון שהחלה לא הייתה מספיק דרמטית המשכתי הלאה, פוררתי למרק ויצרתי מעין וריאציה על מרק פאפא אל פומדורו האיטלקי שבו הגלוטן מתחבר עם שמן הזית ויוצר אמולסיה. המרק מקבל מרקם וטעם יוצאי דופן.  

למי שצורך גם מאכלים לא כשרים – מומלץ בחום להיר את השמן בחמאה. התוצאה יוצאת עשירה פי כמה. 

החומרים טבלת מידות ומשקלות

להגשה

אופן ההכנה

1

מחממים שמן בסיר גבוה עם תחתית עבה ומשחימים כנפיים משני הצדדים. מוציאים ומניחים בצד. משחימים גרונות ושפונדרה (בזה אחר זה) באותו אופן ושומרים בצד. מוסיפים גזר, שום, בצל ושורש פטרוזיליה ומשחימים כמה דקות, מערבבים מדי פעם. מוסיפים את הבשר הצרוב והתרנגולת וממלאים במים לכיסוי.

2

מוסיפים פטרוזיליה ושמיר ומבשלים 3־4 שעות מעל להבה נמוכה עד שהנוזלים מצטמצמים בחצי. מסננים, שומרים את הירקות והבשר בנפרד ומחזירים את הנוזל לסיר.

3

מפוררים לתוך הנוזל חלה ומערבבים עם מטרפה, עד שהיא נמסה לתוך המרק ומתקבלת תערובת אחידה. מתבלים במלח ופלפל בנדיבות. מוסיפים שמן זית תוך כדי טריפה עד לקבלת מעין אמולסיה (מרק סמיך בגוון אטום וחלבי). מניחים מעל עלי זעתר קצוצים ומגישים.