מתכון

סמוסה ירקות

דצמבר 2018
3 דירוגים
סמוסה ירקות של רינת צדוק. צילום: בועז לביא
סמוסה ירקות של רינת צדוק. צילום: בועז לביא

ללא טיגון, ללא גלוטן וטבעונית - סמוסה ירקות שאפשר להגיש קרה או חמה

שימו לב: יש להוסיף לזמן ההכנה גם השריית גרגרי החומוס ובישולם עד ריכוך.

החומרים
ליצירת רשימת קניות - יש לסמן את המצרכים החסרים

ליצירת רשימת קניות - יש לסמן את המצרכים החסרים

תבלינים

תבלינים

שלחו את רשימת הקניות במייל לוח מידות ומשקלות

אופן ההכנה

למלית

1

מטגנים את הבצל בסיר רחב על להבה בינונית לקבלת גוון שקוף וזהוב.

2

במחבת קטנה קולים את זרעי הכוסברה, זרעי החרדל וזרעי הכמון. כותשים את התבלינים בעלי ומכתש או טוחנים במטחנת תבלינים. מוסיפים את התבלינים לבצל המטוגן ומערבבים.

3

מפוררים את הכרובית ואת תפוח האדמה ומוסיפים לסיר. מוסיפים את החומוס המבושל, האפונה התרד ומערבבים.

4

מוסיפים את התבלינים הנותרים – צ'ילי, כורכום, ג'ינג'ר, פלפל שחור גרוס ומלח. מערבבים הכל יחד. טועמים ומתקנים תיבול לפי הצורך.

5

מניחים בצד לצינון. כשהתערובת קרה מוסיפים את הכוסברה הקצוצה.

למילוי דפי האורז

6

מסדרים על משטח העבודה קרש חיתוך, סכין חדה קטנה, כף, מגבת וקערה עם מים קרים לטבילת דפי האורז.

7

מניחים דף אורז במים ומשקיעים אותו כך שיהיה מכוסה במים ל-30 שניות.

8

מניחים את הדף על קרש החיתוך וחותכים לשניים. בקצה כל חצי עיגול מניחים כף מהמלית ומקפלים למשולש מלמעלה למטה (כמו פסטלים).

לאפייה

9

מחממים תנור ל-180 מעלות. מסדרים את משולשי הסמוסה על מגש מרופד בנייר אפייה ומשומן קלות בשמן זרעי ענבים (או שמן זית או שמן קנולה). מורחים מעט שמן על כל סמוסה ומכניסים לתנור. אופים 10 דקות לקבלת גוון זהוב.

להגשה

10

מגישים קר או חם, בליווי מטבל קוקוס וירוקים.