מתכון

עוגת השזיפים הטובה מכולן

כמו כל הדברים הטובים בחיים, גם עוגת השזיפים הבחושה של אהרוני נולדה בטעות. כך תכינו אותה בבית

224,711 בשלנים התעניינו במתכון זה
נובמבר 2015
עוגת השזיפים הטובה מכולן. צילום: דניה ויינר | סגנון: דלית רוסו
עוגת השזיפים הטובה מכולן. צילום: דניה ויינר | סגנון: דלית רוסו

"יום אחד סבלנותה של אשתי פקעה, והיא פשוט הדפה אותי מהמטבח, לקחה את כל המרכיבים שהיו על השיש וזרקה הכל למיקסר. יצא מדהים", מספר אהרוני כיצד נולדה העוגה.

זה היה בימים של “תפוח זהב” בסוף שנות ה-90’. אהרוני, יותר בשלן מקונדיטור, היה בשיא התקופה הצרפתית שלו, ואם כבר אפה משהו זה היה רב קומות, עתיר שלבים ומלא רושם. “בכל פעם שהכנתי קינוח נדרשו לי 17 קערות, 20 כפות, מיקסר, מטרפה, סיר אידוי ו-12 שעות הכנה. זה שיגע את כל בני הבית ואת אשתי במיוחד. יום אחד סבלנותה פקעה, והיא פשוט הדפה אותי מהמטבח, לקחה את כל המרכיבים שהיו על השיש וזרקה הכל למיקסר. יצא מדהים. בלי להקציף, לאדות, להקרים או לזלף – התקבלה עוגה בחושה נהדרת, שעד היום נחשבת אצלנו לעוגת הבית.”

אהרוני פרסם את המתכון במדורו השבועי, וההצלחה היתה מיידית. “ככלל, מתכוני אפייה זוכים ליותר תגובות של קוראים ממתכוני בישול. כשאני מפרסם עוגה במוסף סוף השבוע, כבר באותו יום שישי יגישו אותה בבתים רבים, אבל המקרה הזה היה קיצוני עוד יותר. היו מצבים שעל אותו שולחן הונחו ארבע עוגות שזיפים, כל אחת מאורח אחר, כי כולם בחרו להכין דווקא אותה.” אהרוני מסביר את הצלחת המתכון בפשטות ההכנה, שעומדת ביחס הפוך לאיכות המוצר הסופי. “עד היום יש אצלנו ויכוח מי מכין את העוגה טוב יותר – אני או אשתי. היא טוענת שזה המתכון היחיד שהיא מכינה טוב ממני, ואני, מנוול שכמותי, מתעקש שגם אותו אני מכין טוב יותר.”

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לשימון וציפוי התבנית:

אופן ההכנה

1

מערבבים שזיפים עם 3 כפות סוכר וברנדי בקערה ומשהים כחצי שעה.

2

מחממים תנור ל-180 מעלות.

3

מקציפים מעט ביצים עם יתרת הסוכר בקערת מיקסר. מוסיפים חמאה בהדרגה, עד שכולה נבלעת בבלילה. מוסיפים שמנת, מיץ וקליפת לימון, ולבסוף קמח לערבול קצר ביותר.

4

משמנים תבנית במעט חמאה ומפזרים מעל מעט סוכר. יוצקים פנימה את הבלילה, עורכים מעל את השזיפים בצורה נאה, ומפזרים מעל מעט סוכר.

5

אופים כ-50 דקות, או עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא יבש (העוגה טובה מאוד גם עם דובדבנים בשלים ומגורענים או אוכמניות).