מתכון

קובה מטוגנת בלי גלוטן

יוני 2021
קובה בורגול פריכה של אורלי פלאי־ברונשטיין. סטיילינג: עמית פרבר (צילום: דן פרץ)
קובה בורגול פריכה של אורלי פלאי־ברונשטיין. סטיילינג: עמית פרבר (צילום: דן פרץ)

הגרסה הזו ראויה להתעלות מעל ההגדרה של תחליף ולהפוך לז’אנר קובה עצמאי

רק דמיינו מעטפת פריכה של פולנטה, קמח אורז מלא וקמח קינואה.

מה צריך?
ליצירת רשימת קניות - יש לסמן את המצרכים החסרים

ליצירת סל קניות - יש לסמן את המצרכים החסרים

החומרים
ליצירת רשימת קניות - יש לסמן את המצרכים החסרים

ליצירת סל קניות - יש לסמן את המצרכים החסרים

למעטפת

למלית

לטיגון:

שלחו את רשימת הקניות במייל לוח מידות ומשקלות מה צריך?

אופן ההכנה

מכינים את הקינואה

1

מבשלים קינואה בסיר עם מים רותחים ושתי כפיות מלח (כמו פסטה) במשך 5 דקות ללא מכסה. מסננים, מוסיפים שמן ומערבבים. מניחים במסננת עד שהקינואה בטמפ’ החדר

בינתיים מכינים את המלית

2

מחממים שמן במחבת גדולה. מטגנים בשר ובצל תוך כדי ערבוב כ-10 דקות עד השחמה. מעבירים לקערה ומערבבים עם יתר החומרים. מוסיפים 3/4-1/2 כוס מים עד לקבלת עיסה אחידה.

מכינים את המעטפת

3

מערבבים את הקינואה עם כפית המלח הנותרת ויתר חומרי המעטפת בקערה גדולה. מוסיפים בהדרגה מים (עד 1 כוס) ולשים עד שנוצר בצק אחיד. לשים דקה על משטח עבודה. מחלקים את התערובת ל 18 כדורים.

ממלאים ומטגנים

4

מרטיבים מעט את הידיים. מהדקים כל כדור כמה פעמים בכף היד ומעצבים לצורת ביצה. יוצרים גומה במרכז וממלאים במלית הבשר. סוגרים ומהדקים היטב. מעבירים את הקובות להקפאה ל-15 דקות לייצוב.

5

מחממים שמן לטיגון עמוק במחבת עמוקה ומטגנים את הקובות בסבבים עד הזהבה.