מתכון

קייזרשמרן ברוטב פירות יער

בתרגום המילולי שמה של המנה הוא "סמרטוטי הקייזר", המתייחס למראה המרושל של החביתיות הקרועות לפיסות לא אחידות

45,289 בשלנים התעניינו במתכון זה
אפריל 2019
קייזרשמרן של מירב שיינר. צילום: אנטולי מיכאלו, סטיילינג: ענת לבל
קייזרשמרן של מירב שיינר. צילום: אנטולי מיכאלו, סטיילינג: ענת לבל

סיפורים רבים נרקמו סביב הקינוח האהוב על שליט הממלכה ההבסבורגית פרנץ יוזף הראשון. בתרגום המילולי שמה של המנה הוא "סמרטוטי הקייזר", והמילה סמרטוטים (scmarren ) מתייחסת למראה המרושל של החביתיות הקרועות. את החביתיות מכינים מבלילה שמכילה חלבונים מוקצפים המעניקים אווריריות ונימוחות. אחרי שמטגנים חביתיות וקורעים אותן לפיסות מוסיפים למחבת פירות מזוגגים ברוטב ושמנת חמוצה. במילים אחרות — מבולגן בהחלט, אבל גם מגרה וטעים.להכנת המנה נדרשות 2 מחבתות כבדות עם ציפוי נון סטיק בקוטר 20-22 ס"מ 

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לפירות מזוגגים ברוטב פירות יער

לבלילה

לטיגון

להגשה

אופן ההכנה

מכינים את הפירות ברוטב

1

מחממים מחבת על להבה נמוכה, מוסיפים את כל המרכיבים ומערבבים כ-3 דקות עד שהפירות מזוגגים. מסירים מהאש ושומרים בצד.

מכינים את הבלילה:

2

מקציפים חלבונים בקערה כ-3 דקות עד שמתקבל קצף יציב. טורפים חלמונים, סוכר ותמצית וניל בקערה אחרת. מוסיפים לקערה לסירוגין ובשתי פעימות קמח וחלב וממשיכים לטרוף. מוסיפים מלח וחמאה וממשיכים לטרוף. מקפלים בהדרגה את החלבונים המוקצפים לתערובת החלמונים עד לקבלת בלילה אחידה.

מטגנים:

3

מחממים מחבת על להבה בינונית ויוצקים כף שמן וכף חמאה. יוצקים כמחצית מהבלילה למחבת ומטגנים כ-2 דקות. מפרידים את הפנקייק מהשוליים בעזרת תרווד, חותכים אותו ל-4-5 חתיכות גדולות והופכים. ממשיכים לטגן 2-3 דקות נוספות. מוסיפים כף נוספת של חמאה וכפית סוכר לגימור מקורמל. מטגנים באותה צורה את הבלילה הנותרת במחבת נפרדת.

מגישים:

4

חותכים את החביתיות לחתיכות גסות בגדלים לא אחידים ויוצקים מעל פירות מזוגגים ברוטב ושמנת חמוצה. בוזקים אבקת סוכר, מגישים את המחבת לשולחן ואוכלים היישר ממנה.

גיוון: מערבבים גביע שמנת חמוצה עם כף קונפיטורת פירות ויוצקים על המנה. אפשר גם לערבב את השמנת עם כפית תרכיז פטל בלבד לקבלת תוספת חמוצה-מתוקה שמתאימה מאוד לקייזרשמרן.