מתכון

קציצות בשר ברוטב חמוץ צהוב

קציצות בשר עסיסיות, שמתבשלות ברוטב של סלרי, לימון וכורכום - רוטב חגיגי מהמטבח של סבתה של אבישג

43,126 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2022
קציצות ברוטב חמוץ צהוב של שפית אבישג לוי, אייבי | צילום: חיים יוסף
קציצות ברוטב חמוץ צהוב של שפית אבישג לוי, אייבי | צילום: חיים יוסף

אבישג: "יום הצילומים נערך ביום האזכרה של סבתא שלי, והרגשתי שאני רוצה להקדיש לה את המנה. הרוטב הזה של סלרי, לימון וכורכום הוא הרוטב החגיגי שלה, שהיה מתלווה בפסח וראש השנה למנת לוקוס או מוח. בניגוד לקציצות של סבתא, ציפיתי את שלי בפירורי לחם בדומה לשניצל, גם כדי לייצר חוויה נוספת של בית, וגם כדי לשמור על עסיסיות הקציצות".

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקציצות

לציפוי

לרוטב

אופן ההכנה

מכינים את הקציצות

1

מניחים את הבשר בקערה. מרטיבים את הלחם במים, סוחטים ומעבירים לקערת מעבד מזון. מוסיפים בצל, כמון, ביצה, מלח ופלפל וטוחנים לתערובת אחידה. מעבירים לקערה עם הבשר ולשים חמש דקות לתערובת אחידה ודביקה. עוטפים בניילון נצמד ומצננים במקרר כשעה (עד לילה). יוצרים קציצות עגולות בגודל בינוני (כ־50 גרם האחת).

2

מחממים בסיר סוטאז' שמן לטיגון חצי עמוק. מצפים את הקציצות בביצים טרופות ופירורי לחם, כמו שניצל, ומטגנים כשלוש דקות מכל צד להזהבה קלה (הקציצות לא אמורות להיות עשויות עד הסוף בשלב זה). מוציאים לקערה מרופדת בנייר סופג.

מכינים את הרוטב

3

מחממים שמן זית במחבת ומאדים שום, סלרי וצ'ילי כעשר דקות לריכוך הסלרי. מוסיפים מלח, כורכום, מיץ וקליפת לימון מגוררת ומערבבים. מוסיפים את הקציצות, יוצקים מים לכיסוי ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה ומבשלים ללא כיסוי חצי שעה, עד שהרוטב מתחיל להצטמצם והקציצות עשויות היטב (אם חסרים נוזלים, אפשר להוסיף תוך כדי בישול עוד מים רותחים). מוסיפים פטרוזיליה וממשיכים לבשל כחמש דקות נוספות.