מתכון

אוזני המן מלוחות מבצק עלים מהיר

קור וקיפולים אחראים לבצק פריך (כמעט) כמו בצק עלים רק בחצי מהזמן. מוסיפים מלית גבינה ומקבלים אוזני המן מנצחות

19,919 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2020
אוזני המן מלוחות. ליאור משיח
אוזני המן מלוחות. ליאור משיח

שימו לב בבצק משתמשים גם בחמאה קרה וגם בחמאה בטמפרטורת חדר (שמוציאים מהמקרר כשעה לפני ההכנה).

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

מכינים בצק:

1

חותכים 150 גרם חמאה קרה לקוביות ומעבירים למקפיא. מעבדים קמח, מלח ו-50 גרם חמאה בטמפרטורת חדר במיקסר עם וו גיטרה במהירות נמוכה 2-3 דקות לתערובת פירורית.

2

מוסיפים למיקסר מים קרים בהדרגה ובאיטיות. עוצרים כשהבצק אחיד ואין חומרים יבשים בתחתית המערבל. לא בהכרח תצטרכו את כל כמות המים. במידה והוספתם את כל המים ויש עדיין קמח שלא נטמע בבצק מוסיפים מעט מאוד מים ומעבדים להטמעה.

אוזני המן מלוחות. ליאור משיח

3

מוציאים את קוביות החמאה מהמקפיא ומוסיפים לבצק. מעבדים במהירות נמוכה 20-30 שניות רק עד שהחמאה מתפזרת בבצק אך לא נטמעת בתוכו כך שנותרים גושי חמאה לבנים בולטים לעין. הימנעו מעיבוד יתר, הנוכחות של גושי חמאה קטנים חשובה לפריכות הבצק.

4

מוציאים את הבצק מהמיקסר, יוצרים ממנו ריבוע שטוח, עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לחצי שעה.

5

מוציאים את הבצק מהמקרר ומרדדים על משטח מקומח בעדינות למלבן בעובי 1/2 ס"מ, גם עכשיו הימנעו מעיבוד יתר כך שתמשיכו לראות את גושי החמאה. יוצרים קיפול מרובע: מקפלים את שני צידי הבצק מהצלעות הקצרות כלפי המרכז ולאחר מכן סוגרים את שני הצדדים כמו שסוגרים ספר. מרדדים את הבצק שוב למלבן בעובי 1/2 ס"מ וחוזרים על הקיפול המרובע. עוטפים בניילון נצמד ומחזירים למקרר לחצי שעה.

אוזני המן מלוחות. ליאור משיח

6

מוציאים את הבצק מהמקרר, מרדדים שוב ליריעה בעובי 1/2 ס"מ ומקפלים קיפול קיפול מרובע. מרדדים שוב ליריעה של 1/2 ס"מ ושוב מקפלים קיפול מרובע. עוטפים בניילון נצמד ומחזירים למקרר לחצי שעה.

7

מוציאים את הבצק מהמקרר, מרדדים שוב ליריעה בעובי 1/2 ס"מ ומקפלים קיפול מרובע. מרדדים שוב ליריעה ושוב מקפלים. עד כה קיפלנו 6 פעמים סה"כ וזה מספיק. עוטפים בניילון נצמד ומחזירים למקרר לחצי שעה. בשלב הזה, אפשר גם להקפיא את הבצק (ניתן לשמור את הבצק במקפיא עד שלושה חודשים. כדי להפשיר מוציאים את הבצק מהמקפיא למקרר לילה לפני האפייה - חשוב לא להפשיר בטמפרטורת החדר).

מכינים מלית גבינה:

8

מערבבים את כל המרכיבים בקערה בינונית ומעבירים לשק זילוף (או מכינים מליות נוספות שומרים בצד)

מעצבים, ממלאים ואופים:

9

מוציאים את הבצק מהמקרר מרדדים על משטח מקומח לריבוע בעובי 7 מ"מ.

10

קורצים עיגולים מהבצק בעזרת חותכן עוגיות או כוס בקוטר 8-10 ס"מ. שומרים את שאריות הבצק בצד.

אוזני המן מלוחות. ליאור משיח

11

מברישים את שולי העיגולים בביצה, מזלפים (בעזרת שקית זילוף או שקית סנדוויץ) מלית בכמות של כפית או כף (תלוי בקוטר שנבחר) במרכז כל עיגול ומקפלים את שולי דפנות העיגול אל המרכז ליצירת משולש עם רווח באמצע. צובטים את קודקודי המשולש שנוצר להידוק (כדי למנוע מאוזני ההמן להיפתח במהלך האפייה). אוספים את שאריות הבצק, מרדדים ויוצרים עוד אוזני המן. מעבירים למקרר לחצי שעה.

אוזני המן מלוחות. ליאור משיח

12

מחממים תנור ל-200 מעלות ואופים את אוזני ההמן 10 דקות. מורידים את הטמפרטורה ל-180 מעלות ואופים 10 דקות נוספות או עד שאוזני ההמן זהובות.

גיוונים: 

אפשר לחלק את המלית לשתיים או לשלוש ולהוסיף שתי בטטות אפויות (בתנור שחומם ל-180 מעלות, מצוננות היטב) או בשר של חציל צלוי.

אוזני ההמן שהפילו אותי – לבלוג של ליאור משיח