מתכון

חלת פריקה וזרעי חמנייה

חלה שמדברת עם ערך המקומיות: פריקה, שמן זית וחמניות

11,819 בשלנים התעניינו במתכון זה
מאי 2020
חלת פריקה וזרעי חמנייה של שף ארז קומרובסקי. צילום: מתן שופן
חלת פריקה וזרעי חמנייה של שף ארז קומרובסקי. צילום: מתן שופן

זהו הרגע שבו גדלות חמניות בשדות ובבוסתן שלי. זוהי חלה שאפשר לאכול עם חומוס, עם גבינת עזים או עם צזיקי. מי שאוכל אותה, מרגיש שהוא נמצא באזור שלנו בזמן הזה של השנה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לציפוי

אופן ההכנה

1

שוטפים פריקה היטב, מעבירים לקערה, מוסיפים שפע מים ומשרים מחוץ למקרר למשך לילה. מסננים היטב (זה חשוב מכיוון שעודפי מים יפגמו בבצק) ושוקלים.

2

לשים קמח, מים, ביצה, שמן זית, שמרים ודבש כ-6 דקות עד שנוצר בצק. מוסיפים מלח, 200 גרם מהפריקה (את השאר שומרים לאפייה) ו-200 גרם גרעיני חמנייה (את השאר שומרים לאפייה) ולשים 4־ 6 דקות נוספות. מעבירים לקערה משומנת, מכסים ומתפיחים כשעה. מקפלים בתנועות גסות את הבצק כדי להוציא ממנו את האוויר, מכסים ומתפיחים מחוץ למקרר 30-45 דקות.

3

מחממים תנור ל-180 מעלות ומניחים תבנית ריקה בתחתית התנור. מחלקים את הבצק ל-6 חלקים ומכדררים כל חלק לצורת אליפסה. מכסים ומתפיחים כחצי שעה מחוץ למקרר. מרדדים כל אחד מחלקי הבצק לגליל על משטח מקומח, קולעים מכל שלושה גלילים חלה ומניחים על נייר אפייה (אם רוצים אפשר לשלב בקליעת החלות גם ראשי חמנייה).

4

טורפים ביצה, מים ומלח ומברישים על החלות. בוזקים מעל החלות את שאר הפריקה וגרעיני החמנייה. מכניסים מיד לתנור, יוצקים כוס מים על התבנית המונחת בתחתית התנור (אדי המים יוצרים קרום פריך) ואופים 30 דקות. מגישים לשולחן או מצננים על גבי רשת כדי למנוע היווצרות של לחות בתחתית הלחם.