מתכון

חלת תמרים עם אגוזי לוז ותימין

חלת כוסמין מתקתקה בגרסה חגיגית: משובצת תמרים ועם טופינג אגוזי לוז מתובלים

5,745 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2021
חלת תמרים עם לוז, פלפל שחור ותימין של רינת צדוק. צילום: שני בריל | סטיילינג: אינה גוטמן
חלת תמרים עם לוז, פלפל שחור ותימין של רינת צדוק. צילום: שני בריל | סטיילינג: אינה גוטמן

זוהי החלה האהובה עליי בגרסה מתקתקה וחגיגית: שיבצתי בבצק תמרים, הוספתי טופינג של אגוזי לוז מתובלים בקינמון וסוכר וקלעתי לפרח יפהפה, שמתאים להגשה למרכז השולחן.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לתערובת אגוזי לוז

להברשה וקישוט

אופן ההכנה

מכינים את הבצק

1

מניחים בקערת מיקסר עם וו לישה מים ושמרים וטורפים בעזרת מטרפה ידנית להמסה מלאה. מוסיפים קמח, ביצים, דבש או מייפל, שמן זית ומלח ולשים 3 דקות במהירות נמוכה לאיחוד החומרים. מוסיפים תמרים ועלי תימין וממשיכים ללוש עוד 4 דקות במהירות בינונית, ולאחר מכן עוד 5 דקות במהירות גבוהה עד קבלת בצק רך וגמיש.

2

מוציאים את הבצק, מעצבים לכדור, מניחים בקערה משומנת, מכסים ומתפיחים כשעה, עד שהבצק מכפיל את נפחו.

מכינים תערובת אגוזי לוז

3

מערבבים בקערה את כל המרכיבים ושומרים בצד.

4

לשים את הבצק כדי להוציא ממנו אוויר ומחלקים אותו לשלושה חלקים שווים. מחלקים כל שליש בצק לארבעה חלקים במשקל 150 גרם האחד (סך הכול שנים עשר חלקים). מחלקים את הבצק הנותר לשני כדורים קטנים בגודל אחיד, שיונחו על כל חלה. מגלגלים כל חלק מהשניים לכדור, מניחים על משטח עבודה מקומח, מכסים במגבת ומשאירים ל־15 דקות.

5

משטחים מעט חלק בצק אחד מתוך השנים עשר, מפזרים מעל מעט מתערובת הלוז ומגלגלים לגליל באורך 10 ס"מ. ממשיכים עם אחד עשר חלקי הבצק הנותרים ותערובת הלוז.

מעצבים את החלות

6

לוקחים גליל בצק ומשטחים מעט במרכז בעזרת שורש כף היד. יוצרים איקס משני גלילים ועליו מניחים עוד איקס משני גלילים נוספים לצורת פרח. לוקחים קצה של כל גליל ומזיזים קצת שמאלה לצורת שבשבת. בעזרת תחתית כוס מועכים מעט את מרכז החלה ומניחים בתוכו כדור בצק קטן. החלה הראשונה מוכנה. ממשיכים כך עם החלה השנייה והשלישית.

7

מכסים את החלות ומתפיחים 30 דקות או עד שהבצק כמעט מכפיל את נפחו.

8

מחממים תנור ל־200 מעלות ומרפדים תבניות בנייר אפייה.

9

מברישים את החלות בביצה ומפזרים תערובת לוז וגבעולי תימין.

10

מניחים בתחתית התנור ארבע־חמש קוביות קרח, מכניסים את החלות ואופים כ־15 דקות. מנמיכים את חום התנור ל־175 מעלות וממשיכים לאפות עוד 15 דקות, עד שהחלות משחימות יפה. אם אופים את החלות בזו אחרי זו, בזמן שהראשונה נאפית, מכניסים את השנייה למקרר.