מתכון

כופתאות שעועית מבושלות

הכופתאות האלה קצת מזכירות קובה ויהיו נהדרות בתוך מרק - אבל אפשר לאכול אותן גם סתם ככה, כמנה טבעונית

2,151 בשלנים התעניינו במתכון זה
ינואר 2021
כופתאות שעועית מבושלות של רינת צדוק. צילום: דניאל לילה
כופתאות שעועית מבושלות של רינת צדוק. צילום: דניאל לילה

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק השעועית

למלית

לבישול הכופתאות

אופן ההכנה

מכינים את הבצק

1

ממיסים שמרים במים בקערת המיקסר (או בקערה רחבה אם לשים ידנית), מוסיפים קמח כוסמין, קמח שעועית, סירופ מייפל, שמן זית ומלח ולשים בעזרת וו לישה (או ידנית) כ־ 8 דקות או עד לקבלת בצק רך ויציב. אם הבצק דביק מוסיפים מעט קמח כוסמין. מכסים את הקערה במגבת לחה ומתפיחים 30 ־ 40 דקות, עד שהבצק מכפיל כמעט את נפחו.

מכינים את המלית

2

משרים שעועית בשפע מים למשך 12 שעות, באמצע מסננים ומחליפים את המים. בתום ההשריה שוב שוטפים את השעועית ומסננים.

3

מעבירים את השעועית לסיר גבוה, מוסיפים שפע מים לכיסוי ועוד כמה ס"מ מים מעל. מבשלים כ־50 דקות או עד שהשעועית רכה מאוד וכמעט מתפרקת. מסננים. מחממים שמן זית במחבת גדולה או סיר רחב נמוך, מוסיפים בצל ומטגנים 7־8 דקות מעל להבה בינונית עד להזהבה. מערבבים מדי פעם.

4

מוסיפים פטריות ושום ומערבבים. מוסיפים מלח, פלפל, סירופ מייפל ופטרוזיליה, מערבבים וצולים תוך כדי ערבוב כ־ 8 דקות, עד שהפטריות משחימות ומגירות נוזלים. מוסיפים את השעועית המבושלת, מערבבים ומבשלים 8 דקות נוספות. מסירים את המחבת או הסיר מהכיריים ומצננים.

ממלאים ומבשלים

5

מפזרים מעט קמח על שולחן העבודה, מחלקים את הבצק לכדורים מעט יותר קטנים מכדורי פינג פונג, משטחים כל עיגול על כף היד לצורת דיסקית, מניחים במרכזו כפית מהמלית וסוגרים את שולי העיגול מעל המלית.

6

צובטים ומהדקים את השוליים הסגורים ויוצרים כדור, מכינים כך את כל הכופתאות הנוספות. מחממים שמן זית בסיר נמוך ורחב ומטגנים שיני שום ופלפל צ'ילי קצוץ כ־ 2 דקות מעל להבה בינונית ותוך כדי ערבוב. מוסיפים רד, חוביזה, מלח ופלפל.

7

מערבבים ומטגנים כ־ 6 דקות עד שהעלים מתרככים. מוסיפים ציר ירקות או מים, מכסים את הסיר ומבשלים 5 דקות. מסירים את המכסה, מסדרים את הכופתאות בסיר, מכסים ומבשלים מעל להבה בינונית 30 דקות.

8

מעבירים לתנור שחומם מראש ל־ 170 מעלות ואופים 20 דקות נוספות בכיסוי חלקי.